L’aplicació de transport urbà Shotl entrarà en funcionament al setembre

-->
Enllaç copiat al clipboard
09/06/16 a les 21:37h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Economia

L’empresa santcugatenca Shotl, ‘spin-off’ de Drivania, posarà en funcionamnet al setembre l’aplicació de transport urbà, que va presentar a la passada edició del Mobile World Congress. Així s’ha posat de manifest aquest dijous en una sessió oberta amb el fundador de Kutsuplus, el primer servei de bus a demanda d’Hèlsinki, que ha tingut lloc a les instal·lacions de l’empresa a Sant Cugat i que ha aplegat nombrosos professionals del sector. Shotl és una aplicació que busca passatgers que fan un mateix itinerari per reduir costos i contaminació.

L’empresa finlandesa, que fa poc ha fet fallida, acaba de publicar un informe sobre mobilitat amb relació a les noves tecnologies. El ‘product manager’ de Shotl, Isaac Lozano, ‘el futur és mòbil i de transport a demanda’ i considera que hi ha diferències importants entre Shotl i Kutsuplus.

Declaracions

Isaac Lozano

L’experiència de Shotl neix en un moment 100% mòbil, cosa que Kutsuplus no tenia. A banda, els finlandesos treballaven en zones més grans, de 20 quilòmetres, i nosaltres parlem de la primera i última milla de les persones

El debat d’aquest dijous ha servit de punt de trobada entre els professionals del sector que han opinat sobre el paper de les noves tecnologies en mobilitat i la seva rendibilitat. A partir de la seva experiència al capdavant de Kutsuplus, i després de més de 20 anys a Nokia, Kari Rissanen afirma que el secret de l’èxit econòmic en el sector de la mobilitat rau, precisament, en la inversió en nous ‘softwares’.

Declaracions

Kari Rissanen

A gran escala, en uns anys el 65 – 70 % dels costos en mobilitat seran salaris. I d’aqí uns deu anys, ho potser una mica més, hi haurà cotxes autònoms. Per tant, el primer que hi arribi guanyarà molts diners.

El director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Pere Padrosa, ha assistit a l’acte a títol individual. També hi han acudit responsables de SEAT, Volskwagen, ESADE, IESE

i altres empreses del sector. La trobada s’ha pogut seguir també en directe a través de Periscope.