L’associació PTP veu bé la nova línia R-5, però vol una connexió directa entre Martorell i Granollers

pla-tren-2014.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
08/02/08 a les 07:30h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Societat

L’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) considera que la nova línia R-5 que projecta la Generalitat hauria d’incloure una línia que unís Martorell i Granollers sense que fos necessari passar per Barcelona. D’altra banda, l’associació creu que la proposta de la Generalitat d’enllaçar diverses ciutats amb Barcelona amb una nova línia de bus hauria d’estar concretada amb carrils d’entrada a la capital específics per als autobusos.

La línia R-5 que substituiria l’actual C-7 de Renfe, que passa per la nostra ciutat, està contemplada en el Pla de Transport de Viatgers (PTVC) 2008-2012. L’Associació considera que, perquè la nova línia funcioni, s’han de construir els intercanviadors, que ja estan començats, i que caldria incloure una línia que connectés Martorell i Granollers sense passar per Barcelona. Escoltem el president de l’associació, Ricard Riol.

Declaracions

Ricard Riol

Creiem que és molt necessari que existeixi una línia que uneixi Granollers i Martorell sense passar per Barcelona.

L’associació PTP també s’ha pronunciat sobre la nova línia de bus entre Sant Cugat i Barcelona que proposa la Generalitat. Aquesta mesura s’inclou en un servei que enllaçaria directament capitals de comarca i ciutats de més de 10.000 habitants amb el municipi barceloní. Riol considera que aquesta proposta hauria d’estar acompanyada de carrils d’entrada a Barcelona restringits als autobusos. A més, el president de l’entitat creu que aquesta mesura s’hauria d’aplicar sobretot als municipis que no tenen enllaços ferroviaris amb Barcelona.

Declaracions

Ricard Riol

Caldria concretar la mesura aprofitant els 80 per hora, estrènyer els carrils i afegir un carril bus.

El PTVC també contempla augmentar la freqüència de pas de la línia del Vallès de Ferrocarrils en direcció Sabadell i Terrassa. Una mesura que Riol ha valorat positivament, però que considera que també s’hauria d’aplicar a les línies de Renfe.