L’assumpció de l’Ajuntament de l’increment de l’IVA cultural el 2012 deixa sense efecte la recent rebaixa

teatre-auditori-ok.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
31/03/17 a les 16:50h
 |  1 minut de lectura
Secció: Cultura

El preu de les entrades del Teatre-Auditori i de la resta d’equipaments culturals municipals es mantindrà malgrat la rebaixa de l’IVA del 21 al 10%, ja que l’administració municipal ja va assumir la diferència quan el govern espanyol va augmentar l’impost. Ho ha confirmat la tinent d’alcalde de Cultura, Carmela Fortuny, que ha posat en valor la reducció, tot i que considera que ‘arriba tard i coixa’ perquè hi ha aspectes que no hi queden inclosos. De moment, els diners reservats per a aquesta causa al pressupost quedaran al romanent.

El consell de ministres espanyol ha aprovat aquest divendres la baixada de l’impost en els espectacles en directe de l’actual 21% al 10%. Se’n beneficien les entrades a teatres, espectacles, concerts, exposicions i corrides de toros, entre d’altres. Finalment, el cinema quedarà fora d’aquesta reforma i mantindrà un tipus del 21% de l’IVA. Fortuny ha lamentat el fet que la reducció no afecti tota la cultura.

Declaracions

Carmela Fortuny

Arriba tard i coixa, la mesura. Queda molt per recórrer i hi ha aspectes que no queden recollits. Reitero el dèficit de finançament que té el nostre país i que afecta també els serveis culturals.

El conseller de Cultura, Santi Vila, s’ha sumat a aquesta queixa i ha assegurat que la baixada de l’IVA segueix ‘castigant el cinema’. Vila ha defensat que la cultura ha de ser concebuda com una ‘inversió’, no com una ‘despesa’.