Les famílies són les principals beneficiades de l’avançament escolar. La conciliació entre la feina i els fills és la part que valoren més i no es troben amb els inconvenients que afecten docents i equips directius. La mesura ha ajudat amb el desgast econòmic i emocional que suposen, sovint, les vacances d’estiu.
Sophie Algara i Anna Máñez són mares d’alumnes de l’Institut-Escola Catalunya. Les dues valoren el canvi en el calendari escolar, principalment perquè el nou horari s’adapta millor als horaris laborals dels pares i les mares. Algara explica en declaracions a Cugat Mèdia que els 12 dies de diferència
entre el final de les vacances de pares i fills suposaven molt desgast. “Els nens tenen moltes vacances i se’ns feia molt coll avall, tant als pares com als fills que ja estaven cansats”. A nivell econòmic també era una càrrega important. “Tot el juliol estàvem pagant casals i al setembre havíem de seguir pagant casals. Intentaves col·locar-los als avis o que estiguessin sols a casa segons l’edat”. Pel que respecta als nens, les dues mares creuen que el fet de fer classe només als matins i a la tarda fer activitats lúdiques ajudarà al fet que acceptin la setmana extra d’escola. Començar a un ritme més fluix farà més senzill el canvi que als fills de Máñez no els fa gens de gràcia. L’únic inconvenient que hi troba Máñez són les temperatures. Explica que al setembre encara fa molta calor i els nens podrien estar incòmodes a l’aula. “És un tema que hauríem solucionar d’alguna manera perquè no deu ser molt agradable estar fent classe amb aquestes temperatures”.

