L’Entitat Municipal Descentralitzada ha comprat un terreny de 400 metres quadrats al costat de l’estació de FGC de Valldoreix, amb l’objectiu de tenir una reserva de sòl per a equipaments. Des de l’EMD denuncien la política urbanística de l’anterior govern de Valldoreix, ja que segons asseguren, s’ha deixat perdre molts terrenys en benefici de particulars, i actualment aquest terme ja no disposa de sòl per poder fer infraestructures necessàries pels veïns.
La Candidatura de Progrés i Catalanista, que governa l’EMD, ha comprat una pastilla de terreny de 400 metres quadrats per a equipaments, situada just al costat de l’estació dels FGC de Valldoreix. El sòl, que fins ara era propietat d’un particular, ha costat 39.000 euros a l’Entitat, que té l’objectiu de poder-hi construir a mig termini algun equipament o infraestructura necessària pels veïns d’aquesta zona. Segons Montse Turu, presidenta de l’EMD, es tracta de la darrera pastilla de terreny per a equipaments que queda a Valldoreix, i per això és una oportunitat que no s’han volgut deixar perdre.
La presidenta de l’EMD ha aprofitat per denunciar la política seguida per l’anterior govern de Valldoreix, ja que segons assegura, es va deixar perdre diversos terrenys per equipaments com el que hi havia entre l’escola i el parvulari del Ferran i Clua, o com el que hi ha enmig de la futura zona de nova centralitat de Valldoreix, i que finalment han estat comprats per particulars.
Pel que fa a l’ús d’aquest sòl que s’ha comprat a la zona de l’estació, Turu ha dit que encara està per determinar, però ja ha apuntat la possibilitat de fer una oficina d’atenció juvenil. La presidenta de l’EMD ha remarcat també la necessitat d’anar buscant opcions per construir una nova escola, ja que el CEIP Ferran i Clua comença a estar saturat i no podrà absorbir tota la demanda de la zona durant molts més anys.

