L’EMD de Valldoreix considera que Jaume Clavell haurà de quedar al marge de qualsevol reclamació que afecti l’entitat municipal descentralitzada si, finalment, es converteix en el Síndic de Sant Cugat. La presidenta de l’ens, Montserrat Turu, ha alertat l’Ajuntament de la possible incompatibilitat de Clavell a la Sindicatura, pel fet que el seu germà és actualment vocal de l’EMD.
El govern de Valldoreix considera que, segons el règim d’administracions públiques, el parentiu de Jaume Clavell amb un dels vocals de l’Entitat l’obligaria a abstenir-se en temes que tinguin a veure amb l’EMD. Des de l’entitat, consideren que Clavell és una persona idònia per ocupar aquest càrrec, i per això no vetaran el seu nomenament. Però el vocal del PSC, Joan Gaya, alerta que la llei obligarà Clavell a abstenir-se de resoldre sobre diversos supòsits.
Joan Gaya
Segons Gaya, els motius de la possible recusació de Clavell no tenen res a veure amb la recent ‘crisi’ a l’EMD, després que Narcís Clavell abandonés l’equip de govern de Valldoreix i ara ocupi la vocalia sense estar adscrit a cap grup. Gaya ha explicat que, si no s’havien pronunciat abans, és perquè l’Ajuntament no ha consultat l’EMD fins a l’últim moment.
Joan Gaya
Recordem que la proposta que Jaume Clavell fos el primer Síndic de Sant Cugat va aconseguir el suport unànim de totes les forces polítiques del consistori. El seu nomenament estava previst pel passat ple de febrer, però a última hora aquest punt es va retirar de l’ordre del dia. Segons Gaya, l’Ajuntament hauria ajornat aquest nomenament davant l’objecció presentada per l’EMD.

