L’EMD de Valldoreix implanta la telegestió de l’enllumenat públic al 70% del territori

El nou sistema permet controlar l'horari d'encesa i apagat de cada fanal i detectar avaries a qualsevol zona

200115-enllumenat-valldoreix-a-emdvalldoreix.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard

Redacció

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més
16/01/20 a les 06:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Societat

El 70% de la xarxa d’enllumenat públic de Valldoreix ja compta amb un sistema de telegestió que permet monitorar i gestionar de forma remota 31 dels 50 quadres elèctrics del territori. Aquest sistema permet, a través d’una aplicació informàtica, controlar l’horari d’encesa i apagat de cada fanal de manera individual i detectar avaries a qualsevol zona. D’aquesta manera, es pot controlar en temps real on hi ha una incidència o avaria i actuar de manera immediata.

La primera fase de proves es va executar durant el mes de desembre de 2019 i va implicar els dos quadres elèctrics que donen servei a la Colònia de Montserrat i a l’entorn de la plaça del Mas Roig. Amb aquesta fase inicial la gestió remota ha arribat a 31 dels 50 dispositius que controlen el funcionament dels 3.800 fanals distribuïts pels carrers de la vila. L’ EMD de Valldoreix

té prevista una segona fase perquè la telegestió arribi als 19 quadres elèctrics restants que no han entrat a la prova inicial. Els motius que han decantat la priorització del desplegament de la gestió remota en aquests primers 31 quadres s’han fonamentat en els quadres que donen servei a àrees més grans, els que donen servei als carrers principals i més transitats i les zones que registren més incidències. La primera fase d’implementació de la gestió telemàtica de l’enllumenat públic de la vila ha tingut un cost al voltant dels 45.000 euros i durant els propers mesos es planificarà el desplegament als quadres restants.