L’EMD fa una sèrie de postals per projectar Valldoreix arreu

postals-vdx.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
17/07/06 a les 00:00h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Cultura

Projectar Valldoreix arreu del món, aquest és el principal objectiu de la sèrie de postals que ha editat l’Entitat Municipal Descentralitzada (EMD). Es tracta d’un recull d’imatges que van des de fotografies de paisatges o d’elements arquitectònics destacats fins a reproduccions de quadres realitzats per artistes locals. Aquestes postals es podran adquirir als quioscos de Valldoreix i potser en alguna llibreria de Sant Cugat.

A proposta del Consell d’Art i Patrimoni, l’EMD ha decidit enguany editar una sèrie de postals que puguin contribuir a projectar el nom de Valldoreix arreu. Es tracta de diferents imatges que recullen paisatges o elements arquitectònics i naturals significatius però també de reproduccions de quadres fets expressament per alguns artistes locals. Així ho ha explicat el vocal de Cultura de l’EMD, Josep Casadellà, que ha remarcat que feia molts anys que Valldoreix no gaudia d’una sèrie de postals pròpia.

D’aquesta manera, les postals reprodueixen fotografies d’alguns arbres significatius i catalogats, de paisatges de la zona i d’alguns edificis com la Casa de la Xocolata, l’ermita de Sant Cebrià, el castell de Canals o la masia de Can Monmany. Pel que fa a les postals artístiques, aquestes s’han escollit després de fer un concurs al qual es van presentar 11 artistes i un total de 31 obres. Finalment s’han escollit els quadres de 7 artistes com Mercè Diogène, Adolf, Teresa Baciana o Josefina Torres, que reprodueixen des de paisatges fins a Can Monmany, Mas Roig i l’ermita de la Salut, entre d’altres. Josep Canals ha explicat que, de moment, distribuiran la sèrie integra de postals entre vocals de l’EMD, entitats i personalitats destacades però que també es posaran a la venda perquè tots els valldoreixencs que ho vulguin les puguin adquirir.

Des de l’EMD no descarten, si la iniciativa té èxit, repetir una nova sèrie d’aquí a uns anys.