Domingo López, entrenador de l’atleta paralímpic resident a Valldoreix Abdel Ait, assegura que el seu pupil té moltes possibilitats de fer una bona cursa i opta a la victòria a la marató en modalitat T46 dels Jocs Paralímpics de Londres, sempre que el llarg recorregut i la forma física no li faci una mala passada. Ait, que s’ha preparat des de finals de juliol a finals d’agost a Andorra, a 1800 metres, participarà a la marató després de fer-ho, amb medalla, als 800 i 1500 metres als Jocs de Pequín al 2008.
L’entrenador d’Abdel Ait, Domingo López, no té dubtes. Ait és un dels candidats a la victòria a la marató en modalitat T46 dels Jocs de Londres, tot i no haver competit mai en categoria paralímpica d’aquesta disciplina. Ait ostenta el rècord del món de la prova. Segons López, l’atleta resident a Valldoreix és un dels candidats, com a mínim, a podi.
Domingo López
Les dues proves a les que va competir fa quatre anys, als anteriors Jocs Paralímpics, els de Pequín, van ser els 800 metres, en què va fer bronze, i els 1500 metres, on va ser segon. Ara bé, pel tipus d’atleta que és Ait la competició en què, segons Domingo López, pot competir millor és la marató. Així ho van decidir temps enrere i, tal i com afirma López, de moment els ha anat bé.
Domingo López
El seu entrenador assegura que el llarg recorregut del qual consta una marató i la manca d’experiència en una cita paralímpica d’aquesta modalitat, que sí tenen els seus rivals, poden ser un perjudici per a l’espanyol.
Domingo López
La marató en modalitat T46 es durà a terme diumenge a les vuit del matí a Londres, nou del matí a Catalunya.

