L’equip de govern exigeix a la Generalitat que garanteixi una bona connexió ferroviària entre la boca vallesana del túnel d’Horta ferroviari i la nostra ciutat. L’àrea de Territori segueix prioritzant la unió ferroviària directa entre Sant Cugat i Barcelona, però insisteix en què si finalment el govern es decanta per desembocar el túnel a Cerdanyola, com preveu el Pla Territorial Metropolità de Barcelona (PTMB), reclamarà que la connexió entre la localitat vallesana i el nostre municipi sigui ràpida i amb freqüències de pas competitives.
L’àrea de Territori ha explicat a Cugat.cat que accepta que el govern hagi prioritzat el Túnel d’Horta ferroviari enlloc de la prolongació de la línia d’Avinguda Tibidabo del Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) per connectar Barcelona i el Vallès. Tot i això, la titular d’aquest àmbit, Mercè Conesa, assegura que no acceptarà que la boca vallesana de la infraestructura no estigui ‘perfectament connectada’ amb la nostra ciutat amb unes freqüències de pas competitives. L’escoltem en declaracions a Cugat.cat.
Mercè Conesa
Conesa creu que les línies de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i de Renfe que passen per la nostra ciutat han de permetre aquesta connexió. A més, la tinenta d’alcalde afirma que aquí tindrà una especial rellevància la futura estació de Volpelleres.
Mercè Conesa
La titular de Territori creu que la connexió no només és necessària pels santcugatencs, sinó que milloraria la mobilitat de tots els ciutadans de la comarca.

