Arran de la pandèmia, els negocis d’autocaravanes ha anat a l’alça i noten que cada any va a més. Amb l’arribada de la Setmana Santa molts usuaris escullen aquesta alternativa als hotels i altres establiments per viatjar. Els destins i els motius per llogar aquests vehicles són molt diversos, cadascú té el seu motiu. L’encarregat del negoci ‘AutocaravanaDeAlquiler’ a Sant Cugat, Carles Mosquera, creu que el motiu pel qual ha triomfat tant aquesta alternativa és per la llibertat que dona i totes les possibilitats que ofereix.
Mosquera va obrir el negoci al 2016, i des que van acabar les restriccions de la pandèmia ha notat un interès creixent en les autocaravanes i opina que és perquè dona molta flexibilitat, poder anar amb la família, amb grups grans, amb animals de companyía, quan hi ha molts centres que no ho permeten o no tenen aquestes capacitats. També valora que no s’està tan lligat a l’horari dels establiments i permet tenir més mobilitat per l’entorn. “Aquesta sensació de llibertat ha fet que molta gent ho provi un cop, s’enganxi i torni a repetir” ha afegit l’encarregat de ‘ AutocaravanaDeAlquiler
‘. Aquesta tendència ha arribat també a Sant Cugat, on veuen com a l’apropar-se vacances o ponts comencen a rebre molts encàrrecs de gent del municipi. Els destins i els motius pels quals s’escull l’autocaravana són molt diversos. Des de per anar al mar, la muntanya o a altres països de vacances, com també per esdeveniments com festivals de música o anar a veure la Fórmula 1, cada encàrrec té els seus motius. Aquesta tendència a l’alça i la diversitat dels motius han fet que les autocaravanes s’hagin hagut de modernitzar. “Les autocaravanes d’avui en dia no són com les d’abans que ens venen a totes al cap, ara venen amb totes les comoditats. Algunes tenen aire condicionat, wifi, dutxes… Com si portessis una casa a sobre”, explica Mosquera. Però totes aquestes modernitzacions també té conseqüències a la fabricació d’autocaravanes, que en els últims anys s’ha vist afectada per la crisi de matèries primeres en xips que hi ha hagut al sector tecnològic. Aquesta crisi, a més d’una forta demanda, ha complicat la compra d’autocaravanes i ha encarit el preu del producte. El que s’ha reflectit també en els preus dels lloguers, però no tira enrere a cada cop més usuaris que prefereixen aquesta alternativa de viatge.

