Les ‘Danses de plaça’ fan front al pont i reuneixen prop de 100 persones

-->
Enllaç copiat al clipboard
27/04/18 a les 21:48h
 |  1 minut de lectura
Secció: Cultura

El Grup Mediterrània i l’Esbart Sant Cugat han reunit aquest divendres prop d’un centenar de persones, entre balladors i públic, a les ‘Danses de plaça’. Tot i els pronòstics de baixa assistència a causa del pont, la proposta ha tret pit a la plaça de Victòria dels Àngels amb gent majoritàriament jove. La iniciativa, una cita habitual del ‘Sant Cugat Balla’, ofereix tallers al carrer amb l’objectiu d’engrescar la gent amb els balls de plaça.

Així, les sardanes, els balls plans i les danses infantils han estat alguns dels atractius del ‘Danses de plaça’ d’enguany. Professors i balladors han valorat la assistència i l’aire amè de la proposta. Els mestres volen més implicació ciutadana, com reclamen l’Anna Bastida, de l’Esbart Sant Cugat, i la Laura Fernández, del Grup Mediterrània.

Declaracions

Anna Bastida i Laura Fernández

Volíem exposar aquest tipus de dansa i obrir-lo al poble / Intentem promocionar-ho cada cop més, a veure si aconseguim més seguiment.

Els balladors, de la seva banda, valoren l’aportació social d’aquestes iniciatives.

Declaracions

Anna Peiró i Alba León

Em sembla molt interessant que es muntin aquestes activitats a l’aire lliure / Benvingut sigui que poguem fer coses al carrer.

La trobada, d’una hora de durada, ha permès balladors, entitats i santcugatencs fer un pas més en el terreny de les danses tradicionals.