L’Associació de Famílies d’Infants (AFI) de l’escola Gerbert d’Orlhac no es fia de l’acord entre l’Ajuntament de Sant Cugat i la Generalitat per executar una actuació estructural que resolgui les filtracions d’aigua que afecten el centre. En declaracions a Cugat Mèdia, l’AFI assegura que no és cert que s’hagi fet un seguiment continuat de la problemàtica, com va declarar l’administració. “Ara s’han posat a córrer i la setmana passada van venir diferents vegades”, afirma l’entitat, posant en dubte que hi hagi hagut un seguiment proactiu de la situació per part del consistori.
Les famílies recalquen que han estat elles mateixes i la direcció de l’escola qui ha hagut de pressionar les institucions perquè es prenguessin mesures. “Hem d’estar perseguint l’Ajuntament perquè es posi les piles”, denuncia l’AFI, que lamenta la manca d’un protocol i de constància en el manteniment de les escoles públiques municipals.
Segons Yago Raventós, portaveu de les famílies, l’actuació anunciada per l’Ajuntament i la Generalitat arriba després de dècades de queixes i d’intervencions d’urgència que només han “apagat focs“, sense abordar el problema estructural de fons que provoca filtracions reiterades a l’edifici.
Les famílies consideren que l’acord institucional, tot i ser positiu en el paper, hauria d’anar acompanyat d’un calendari clar d’actuacions i de mecanismes de control que garanteixin que no es tornin a repetir situacions com les viscudes els darrers anys.

