La pluja que va caure durant la diada de Sant Jordi ha obligat les JERC a aplaçar el lliurament de premis de la primera edició del concurs literari Miquel Martí i Pol. Els guanyadors es donaran a conèixer en el decurs del Connecta 2004, el festival sòcio-cultural que organitzen les joventuts d’Esquerra Republicana de Catalunya els propers 7, 8 i 9 de maig.
El mal temps que va deslluir la diada de Sant Jordi, i la impossibilitat de l’escriptor Víctor Alexandre d’assistir, tal com estava previst, a l’acte de lliurament de premis d’aquest primer certamen literari, ha dut els organitzadors a aplaçar l’acte pel proper 9 de maig, darrer dia del festival sòcio-cultural Connecta, que també organitzen les JERC. En l’acte de clausura d’aquest festival, els membres del jurat, entre els quals hi ha l’escriptor Víctor Alexandre i el poeta santcugatenc Jordi Van Campen, entre d’altres, lliuraran els premis als sis guanyadors d’aquest primer certamen, corresponents a les categories de prosa i poesia. El concurs Miquel Martí i Pol vol fomentar la literatura catalana entre els joves de la ciutat i, alhora, retre homenatge al poeta de Roda de Ter. Un dels trets característics del certamen és que els textos han de tractar qüestions a l’entorn dels Països Catalans. Un requisit que han complert tots els concursants. Laia Carbó.
Malgrat que no s’han donat a conèixer els guanyadors, els membres de l’organització i del jurat han destacat l’alt nivell de tots els textos participants, cosa que compleix l’objectiu de fomentar l’ús de la llengua i literatura catalanes entre els joves santcugatencs. La secció local de les JERC fa una valoració molt positiva d’aquesta primera experiència, en què hi han participat 30 joves, i espera donar-hi continuïtat.

