La secció local de la JERC ha organitzat el primer Concurs Literari per a joves de Sant Cugat, que aquest any vol retre un homenatge al poeta de Roda de Ter, Miquel Martí i Pol. La iniciativa està oberta a tots els centres d’ensenyament secundari del municipi i té l’objectiu de promocionar la literatura catalana entre els més joves.
Les JERC de Sant Cugat presenten el seu primer concurs literari per joves de la ciutat amb l’objectiu de fomentar la literatura catalana entre el jovent i retre un homenatge al poeta Miquel Martí Pol. El concurs, que pretén ser el referent literari juvenil de la ciutat, està dividit en dues categories: prosa i poesia. La temàtica haurà de girar al voltant dels Països Catalans tal com ens explica Berta Amador membre de les JERC:
Dins del concurs existeix una categoria especial, que consistirà en la creació d’un eslògan. Tant la poesia com la prosa guanyadores seran publicades a la premsa local i amb l’eslògan es faran enganxines que es repartiran per la ciutat. L’objectiu d’aquest concurs és fomentar la literatura i, a la vegada, fer que les propostes de les JERC de Sant Cugat arribin als instituts i puguin implicar els joves.
Les obres es podran presentar fins el dia 7 de març via internet o als quatre instituts públics de Sant Cugat, i, tot i que s’està intentant que els centres privats i els concertats també hi participin. El jurat el componen diferents professors de la ciutat així com escriptors com Víctor Alexandre, el poeta santcugatenc Jordi Van Campen o la filòloga Sara Bertran, entre altres. L’entrega del premis es farà efectiva el 4 d’abril i comptarà amb premis com una entrada per l’acampada d’Arbúcies, llibres, CDs o samarretes. Per més informació es poden consultar les bases del concurs a la pàgina web de les JERC: santcugat@jerc.net.

