Les obres per arreglar definitivament l’ascensor de la Floresta, en sentit Barcelona, ja tenen data d’inici: començaran al març i la previsió és que durin uns sis mesos. D’aquesta manera, es dona compliment al conveni que van signar l’estiu passat l’Ajuntament i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya per resoldre les deficiències històriques de l’ascensor i garantir-ne un correcte funcionament. Des de la instal·lació de l’ascensor, a finals del 2017, la infraestructura ha tingut moltes avaries.
Segons aquest acord, l’Ajuntament ha transferit a FGC 54.000 euros destinats a reforçar l’estructura per evitar que hi hagi filtracions d’aigua i optimitzar la ventilació del bastidor de vidre. Per la seva banda, FGC invertirà fins a 88.000 a millorar la connectivitat de l’ascensor i homologar-lo als estàndards de la resta d’ascensors de la xarxa de FGC.
FGC és qui està licitant les obres i, un cop finalitzades, l’Ajuntament els cedirà gestió del manteniment i explotació de l’ascensor, que fins ara s’ha assumit des del consistori.

