L’escola La Mirada avança amb la unanimitat del ple

Tots els grups han donat suport al nou conveni amb la Generalitat fer finançar els 9,2 milions d'euros que costarà

210702-la-mirada-render-escola-bosc-volpelleres-a-ajuntament.jpg
Imatge de com serà l'exterior de la nova escola La Mirada, al Bosc de Volpelleres / Foto: Ajuntament de Sant Cugat
-->
Enllaç copiat al clipboard
20/09/21 a les 18:52h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Societat

El ple municipal ha aprovat aquest dilluns per unanimitat el conveni amb la Generalitat per construir l’escola La Mirada, que s’ha posat al dia després dels successius canvis en el projecte. Així, la previsió és que el centre costi 9,2 milions d’euros, dels quals la conselleria d’Educació n’assumirà 5,2 i la resta l’Ajuntament. Suposa un 40% més que el projecte inicial, un increment principalment motivat pel canvi d’ubicació.

Escolta-ho

El conveni estableix que la Generalitat -qui té la competència en la construcció d’escoles públiques- assumirà 5.207.772 euros del cost total, que pagarà en tres anys:

2021: 200.000 euros.

2022: 3 milions d’euros.

2023: 2.007.772 euros.

“És el conveni que permet tirar endavant un bon projecte per a la ciutat” ha assegurat la regidora d’Educació, Pilar Gorina, qui s’ha felicitat per l’aprovació d’aquest nou tràmit. Tot i així, Gorina ha recordat que “va ser un encert” de l’anterior govern, però es van cometre errors de gestió que han comportat un sobrecost i un retard significatiu. Una visió compartida pel regidor de Ciutadans Sergio Blázquez, que ho ha qualificat de “pífia”, que ha suposat “un perjudici econòmic milionari” i un cost intangible també per a les famílies. Des de Junts, el regidor Joan Puigdomènech ha negat que fos “una pífia” i ha assegurat que va ser una aposta decidida i “de cert risc”, ja que l’Ajuntament va assumir l’avançament del finançament. Amb tot, tots els grups municipals han donat suport al coveni revistat que ha de permetre la construcció de La Mirada, que manté el calendari previst una vegada reubicada, és a dir, estar operativa el curs 2023-2024.

Declaracions

Pilar Gorina

És el conveni que permet tirar endavant un bon projecte per a la ciutat. Ho és per al barri de Volpelleres, per a les famílies i per al conjunt de l’escola pública de Sant Cugat. És un projecte equilibrat que considera les necessitats educatives i les necessitats ambientals. És un projecte que té cura del parc de Volpelleres.
Declaracions

Sergio Blázquez

En aquest cas, la pífia ha suposat un perjudici econòmic milionari per aquest Ajuntament i un cost intangible per al retard en la posada en funcionament de l’equipmanet per a les famílies.
Declaracions

Joan Puigdomènech

En el seu moment, la proposta d’aquesta nova escola va ser una aposta decidida i d’un cert risc.