Martí Garcia, tinent d’alcalde d’Economia i Hisenda pel PP en l’anterior legislatura, és des del mes de setembre militant de Convergència i Unió. Martí ha explicat que ha decidit formar part de la federació nacionalista per la confiança que li mereix Lluís Recoder. Martí no pensa, de moment, tornar al primer pla de la política activa.
Les paraules pronunciades per Martí Garcia en l’últim ple de la legislatura passada quan va afirmar que ‘Lluís Recoder era el millor alcalde que podia tenir la ciutat’ eren una indicació del respecte i la confiança que el fins llavors tinent d’alcalde i militant del PP proferia a Lluís Recoder. Ara aquesta confiança s’ha refermat encara més ja que Martí Garcia ha decidit militar a CIU a petició de l’alcalde. Segons ha explicat Martí Garcia, quan passat l’estiu, Recoder va reclamar la seva confiança, va comprendre que era moment de tornar-se a implicar de nou en un projecte, de ciutat i de país, que comparteix:
Garcia, que ha militat durant els darrers 8 anys al PP, ha volgut deixar clar que la seva alta a la federació nacionalista no respon a la voluntat de tornar a la política activa, almenys, de moment. L’extinent d’alcalde a l’Ajuntament diu que conserva un molt bon record del seu pas pel consistori i que a la vida, no se sap mai, que et pot reservar el futur:
Martí Garcia, que era també president comarcal dels populars, ja va declinar el novembre del 2002 formar part de la llista a les eleccions municipals del mes de maig.

