L’Hospital General Universitari de Catalunya, nou centre formador en cirurgia de genoll

L'acreditació de la Sociedad Española de la Rodilla permet la formació de professionals en aquesta especialitat

250204-hospital_universitari_general_catalunya_hugc_facana-a-hguc.jpg
Façana de l'Hospital Universitari General de Catalunya (HUGC) , ubicat a Sant Cugat
-->
Enllaç copiat al clipboard
06/02/25 a les 20:38h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Podcast

L’Hospital Universitari General de Catalunya (HUGC) ha rebut l’acreditació de la Sociedad Española de la Rodilla per ser centre formador en cirurgia del genoll. Aquest reconeixement, que es concedeix a hospitals que compleixen requisits estrictes de qualitat i docència, suposa un pas endavant en la formació de nous especialistes en traumatologia.

Escolta-ho

En una entrevista al magazín ‘Faves comptades’, el doctor Christian Yela, cap del servei de Traumatologia del centre ha explicat que “es tracta d’un reconeixement a escala estatal que valida la tasca del nostre equip”. Per aconseguir-ho, l’hospital ha hagut de complir diversos requisits, com tenir almenys dos professionals acreditats per la societat i realitzar un nombre mínim de cirurgies.

Dr. Christian Yela, cap de Traumatologia de l’Hospital Universitari General de Catalunya / Cugat Mèdia

Pel que fa a les lesions més comunes en traumatologia, el doctor Yela apunta que hi ha dues grans tipologies: les degeneratives, com l’artrosi, i les esportives, com les lesions de lligaments i menisc. “El desgast del cartílag és molt habitual a partir dels 60 anys, mentre que en població més jove predominem les lesions derivades de l’activitat esportiva”, afirma. Per prevenir-les, recomana mantenir una bona musculatura, controlar el pes i evitar hàbits nocius com el tabaquisme. Yela ha anunciat que l’hospital comptarà aviat amb un robot per a la realització de pròtesis de genoll, la qual cosa permetrà una major precisió en les intervencions i, per tant, millors resultats per als pacients. Com a mesures preventives per a les lesions traumatològiques, el doctor ha insistit en la importància de mantenir un estil de vida saludable, amb exercici regular i una bona alimentació. També ha recomanat consultar sempre amb un professional davant de qualsevol problema i evitar l’autodiagnòstic.