ICV-EUiA vol potenciar el concepte de ‘ciutat educadora’, compartint la responsabilitat entre família, municipi, entorn i centres educatius. La formació ecosocialista posa com a límit posar en funcionament l’institut Leonardo da Vinci el setembre de 2012 i es compromet a reforçar i ampliar les places públiques de les escoles bressol.
Per als ecosocialistes, l’educació ha de garantir l’equitat, la igualtat i la qualitat a través de la formació de persones en una societat justa, laica, cohesionada i creant persones amb esperit crític i compromeses amb la seva ciutat. L’alcaldable d’ICV-EUiA, Joan Calderon, critica el govern d’Artur Mas perquè prioritza l’escola concertada, encara que hi hagi segregació de gènere. Calderon també s’ha compromès a treballar perquè l’institut Leonardo da Vinci comenci a funcionar el setembre del 2012.
Joan Calderon
La formació santcugatenca aposta també per ampliar places públiques a les escoles bressol. La número 2 de la llista, Roser Casamitjana, ho explica.
Roser Casamitjana
Actualitzar el projecte educatiu de la ciutat, afavorir les xarxes de transició entre l’escola i la feina, i modernitzar les instal·lacions d’alguns centres escolars, són altres dels reptes d’ICV-EUiA de cara al proper mandat.

