L’institut Joaquima Pla i Farreras ha demanat ajuda a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) per definir com han de ser les futures aules del centre a través del projecte ‘L’aula d’avui’. Així, quatre grups d’estudiants d’arquitectura han desenvolupat propostes que promouen l’ús de les noves tecnologies a les classes, que faciliten els canvis en la disposició mobiliària i que vetllen pel benestar de l’alumnat i del personal docent. Ara, l’escola analitzarà els projectes per determinar si són viables econòmicament i logísticament i posar-los en marxa de cara al proper curs.
La col·laboració va començar al novembre perquè l’institut Pla i Farreras volia replantejar l’ús de les tauletes electròniques
d’acord amb les condicions de cada aula. El professor de l’ETSAV i tutor dels alumnes que han desenvolupat els projectes, Roger Sauquet, ha explicat com el plantejament inicial ha evolucionat fins abordar qüestions com el confort.
Estudiants
Les quatre propostes recullen mètodes d’aïllament acústic, sistemes per instal·lar envans mòbils per dividir les aules i també mètodes per facilitar la redistribució del mobiliari d’acord amb les necessitats de la matèria que s’imparteixi. Júlia Breiz i Francesc Vinyes són dos dels estudiants que han treballat els projectes.
Roger Sauquet
El director de l’institut Pla i Farreras, Josep Oriol Rodon, creu que cal adaptar les aules als nous temps i ha posat en valor les propostes rebudes de l’ETSAV.
Josep Oriol Rodon
La presentació dels projectes ha tingut lloc aquest dimecres a la biblioteca del centre d’ensenyament.

