Llum verda del ple a les al·legacions al Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya

ple.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
17/01/06 a les 00:00h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Urbanisme

El ple municipal ha donat llum verda a la proposta d’al·legacions de l’Ajuntament al Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya que ha elaborat la Generalitat. La proposta ha rebut el suport de totes les formacions, tot i que ICV-EA ha votat en contra d’algunes de les consideracions com per exemple el projecte del túnel central ferroviari, que creuen que no es pot planificar sense aprovar abans el futur pla territorial de la regió metropolitana ni les necessitats del territori.

La proposta d’al·legacions al Pla d’Infraestructures del Transport contempla, entre d’altres, la petició de suprimir el Vial de Cornisa i el Vial d’Enllaç, que creuarien la serra de Collserola, o de mantenir el caràcter urbà del Vial Interpolar. A nivell ferroviari, les al·legacions de Sant Cugat passen per demanar mesures correctores per a la línia Castellbisbal – Mollet, al seu pas per Can Magí i Coll Favà, o el soterrament de la nova línia de FGC que ha d’unir el Vallès amb Barcelona. Escoltem la tinenta d’alcalde de Territori, Mercè Conesa.

Des de l’oposició han coincidit en la necessitat que Sant Cugat faci sentir la seva veu en un pla tan important i que vol planificar les diferents infraestructures viàries i ferroviàries del país per als propers 20 anys. Tot i això, PSC i ICV-EA han lamentat que l’equip de govern hagi fet públic el seu posicionament sobre el tema abans del ple municipal, quan s’estava treballant per arribar a un consens entre totes les forces polítiques. Així ho ha dit el portaveu socialista, Salvador Gausa.

Pel que fa a ICV-EA, aquesta formació ha votat favorablement a les al·legacions relatives a suprimir el Vial de Cornisa i el Vial d’Enllaç, però no ha donat suport a les demandes vinculades a la nova línia de FGC entre Barcelona i Vallès. Segons el portaveu ecosocialista. Xavier Boix, un projectes d’aquestes dimensions no es pot planificar sense tenir abans el pla territorial i el pla de mobilitat de la regió metropolitana i conèixer, per tant, les necessitats.

Els ecosocialistes tampoc han donat suport a les al·legacions relacionades amb el Vial Interpolar, que consideren que hauria de suprimir-se, a les millores de la línia ferroviària Castellbisbal-Mollet, ja que el projecte del TGV no s’adiu amb el model de ferrocarril que proposa aquesta formació.