“És una qüestió de voluntat política”. Són paraules del vocal portaveu del PP, Carlos Aranguren, a la junta de veïns de l’EMD de Valldoreix d’aquest dijous. Ho ha dit en relació a la proposta que ha presentat el seu grup per estudiar la instal·lació d’una pilona hidràulica al passatge de Can Brou, amb l’objectiu de reobrir-lo i afavorir la mobilitat a l’entorn de l’institut Arnau Cadell. La iniciativa ha prosperat amb el vistiplau de l’oposició, amb majoria; el govern, en canvi, ha optat per la negativa.
Des de l’executiu, el vocal Àlex Aguilar ha insistit que les condicions que van comportar el tancament d’aquest pas, l’any 2016, encara són les mateixes. En aquest sentit, ha subratllat que ni l’altura ni l’amplada d’aquest túnel són adequats. “Generaria més problemes”, ha advertit.
Aranguren ha subratllat que la moció, que ja va presentar a principis d’any, s’ha adequat per assolir el consens màxim. Al gener, Junts va abstenir-se; ara hi ha votat a favor. La vocal Lluïsa Muñoz ha apuntat que la pilona hidràulica “podria suposar una millora si es combina amb un pla de seguretat adequat”.
El text aprovat insta a establir un horari de funcionament d’aquest sistema de pas, tenint en compte les hores d’entrada i sortida de l’institut i garantint el pas als serveis d’emergència i veïns autoritzats.
Mira aquí la junta de veïns de juny
Mira aquí l’audiència pública