La plataforma Repensem la ZBE és crítica amb la implementació de la Zona de Baixes Emissions de Sant Cugat, que
La consideració que la ZBE es queda curta López la justifica en les dades de balanç dels sis primers mesos d’implementació: durant aquest mig any, un 1,8% dels vehicles que entren al centre de Sant Cugat haguessin estat sancionats en cas que es posessin multes. El representant de Repensem la ZBE va més enllà i lamenta que no s’hagi comunicat a aquests conductors que el seu vehicle serà a partir d’ara sancionable: “Llavors de què serveixen sis mesos sense sancions? Haurien d’haver notificat aquestes persones”, ha reflexionat. Des de l’Assemblea pel Clima, Pla-Narbona posa el focus en la classificació de la DGT, que no té en compte els gasos d’efecte hivernacle. “No es pot fer una mesura que no tingui en compte el principal factor del canvi climàtic”, ha lamentat. Per al col·lectiu ecologista, de fet, fer un viratge cap a l’electrificació de la mobilitat no és suficient. Pla-Narbona ha recordat que “per extreure els minerals de les bateries, s’ha de fer a països del sud global, en condicions molt precàries i amb contaminació”, així com que generar electricitat també genera una petjada ecològica. “Els cotxes ecològics no són la panacea del futur”, ha sentenciat, a la vegada que ha refermat l’aposta per un canvi de model que impliqui reforçar el transport públic i l’espai per a mitjans sostenibles com les bicicletes. Pel que fa a l’ordenança reguladora de la ZBE, Repensem la ZBE ha lamentat que el govern hagi només acceptat part d’una de les al·legacions que van presentar. “Vam sortir molt decebuts del procés”, ha criticat López. En tot cas, augura “un malestar important” entre la ciutadania quan comencin a arribar les sancions, que volen aprofitar per seguir pressionant.

