Més de 300 dones s’han reunit aquest dijous a la tercera edició del 360º Women Congress per reivindicar el paper de les empresàries i les directives. La trobada, dedicada a la salut i el benestar d’aquest col·lectiu, ha servit per posar sobre la taula la necessitat de continuar treballant per a ‘l’empoderament de la dona’ tant a la societat com a l’empresa.
Menys del 4% dels directors executius de les companyies més grans del món són dones. En el cas de Catalunya, el 70% de les empreses estan liderades per homes. La presidenta del Parlament, Carme Forcadell, ha advertit que ‘aconseguir la igualtat de gènere és un repte de país, administració i societat’.
Carme Forcadell
El congrés ha acollit diverses conferències sobre salut i lideratge femení. La directora del congrés, Rosa Cuscó, ha explicat a Cugat.cat el principal repte amb el qual es troben les empresaries i directives.
Rosa Cuscó
A més de Forcadell, a la mesa inaugural també hi han intervingut la consellera de Treball, Afers Socials i Família, Dolors Bassa; l’alcaldessa de Sant Cugat i presidenta honorífica del congrés, Mercè Conesa; la secretària general adjunta de les Nacions Unides de Comunicació i Informació Pública, Cristina Gallach, i la directora de l’Observatori Dona Economia i Empresa de la Cambra de Comerç de Barcelona, Anna Mercadé. La iniciativa ha tingut lloc un any més
a EsadeCreapolis.

