El Premi Camerata de Cant ha distingit Michelle Francis Cook, d’Austràlia, que també ha rebut el guardó de la Fundació Clarós. El premi s’ha donat a conèixer aquest dissabte després del concert de cloenda del 12è Curs Internacional de Cant, a càrrec dels alumnes. Unes 150 persones han pogut sentir les capacitats musicals dels estudiants, que han estat acompanyats per la guanyadora del Premi Camerata de Cant 2014,
El Curs Internacional de Cant, que compta amb vuit professors i quatre pianistes, ha ofert durant una setmana diferents activitats i lliçons vincules al cant i la veu, així com classes magistrals. Una vintena d’alumnes ha format part d’aquesta 12a edició, alguns d’ells vinguts d’altres països. El director del curs, Xavier Baulies, ha destacat la qualitat dels estudiants.
Xavier Baulies
Sobre l’escenari s’han sentit peces de Bellini, Turull, Mozart, Haendel, Donizetti, Bizet, Schumann, Offenbach, Gounod, Puccini, Massanet, Alonso i Verdi, totes elles triades pels alumnes. El concert també forma part del cicle ‘Nits de Música al Claustre’. El concert també serveix per entregar el Premi Camerata, dotat amb 1.000 euros, i diferents mencions que atorga un jurat format per membres de la Fundació Clarós, la Fundació Jaume Aragall i els Amics de l’Òpera de Sabadell, col·laboradors de la iniciativa juntament amb SolFa Management, la FCEC, l’Ajuntament i l’Escola Municipal de Música. D’aquesta manera, la santcugatenca Laura Brasó ha rebut el reconeixement dels Amics de l’Òpera de Sabadell. El Premi Producció Camerata ha estat per a Josefin Lidén i la beca Jaume Aragall per a Màximo Zarzo, Clara Gifre i Milica Jovicic. La Fundació Clarós ha distingit Michelle Francis Cook i Milica Jovicic i les beques SolfaManagement es destinaran a Àlex Viñals i Isabel Albadalejo.

