La multinacional japonesa Mitsubishi Electric ha confiat a la seva seu central espanyola, situada a Sant Cugat, el desenvolupament de la nova gamma de quiscos multimèdia, que es començaran a distribuir al novembre. Amb aquest projecte, la seu santcugatenca espera captar 1’5 milions d’euros anuals d’inversió de la matriu durant els propers cinc anys.
El departament d’enginyeria de Mitsubishi Electric a l’Estat espanyol, ubicat a la nostra ciutat, s’ha convertit en el principal motor de desenvolupament del negoci de fotografia i oci digital de la companyia fora del Japó. La planta santcugatenca és l’encarregada de dissenyar el ‘software’ i gestionar la producció i distribució a tot el món de la nova línia de quioscos multimèdia, que incorporen noves solucions d’impressió digital, continguts per al telèfon mòbil i música en format digital. Ricard Montserrat és el responsable de màrqueting de la filial espanyola de Mitsubishi Electric.
L’objectiu de l’empresa és treure al mercat, com a mínim, 10.000 unitats cada any que es distribuiran a tot el món, excepte al Japó. D’aquesta manera, la planta santcugatenca té garantida una inversió d’entre 1 i 1’5 milions d’euros anuals per part de la matriu en concepte de recerca i desenvolupament per idear futures aplicacions. Així ho ha dit el director de la divisió de Productes d’Electrònica Professional de Mitsubishi Electric a l’Estat espanyol, Jaume Garriga.
Mitsubishi Electric té quatre oficines comercials a l’Estat espanyol. A Sant Cugat, l’empresa compta amb la seva oficina central i el magatzem, on treballen un total de 147 empleats. La divisió de Productes d’Electrònica Professional situa la planta santcugatenca com a un dels centres de desenvolupament més importants de la firma japonesa.

