Maria Farriol guanya el concurs de direcció del Teatre-Auditori Emma Vilarasau

La santcugatenca es posa oficialment al capdavant de l'Organisme Autònom Municipal, que gestionava en funcions des de 2023

240321-maria-farriol-directora-teatre-auditori-a-molta-comedia-a-cugat.jpeg.jpg
Maria Farriol, a l'estudi 1 de Ràdio Sant Cugat / / Foto: Cugat Mèdia
-->
Enllaç copiat al clipboard
06/11/25 a les 06:00h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Cultura

Arribar al públic jove i actualitzar l’edifici són els plans més destacats que Maria Farriol reserva per al Teatre-Auditori Emma Vilarasau. Farriol ha assumit la direcció de l’Organisme Autònom Municipal Centre Cultural Sant Cugat (OAMCCSC)-on s’inclou el teatre, els cinemes i el Cafè Auditori-, deixant enrere dos anys de gestió provisional. Superat ara un procés de lliure designació on han participat 14 persones, la santcugatenca afronta amb il·lusió la “nova” etapa amb l’objectiu de mantenir o augmentar el 84% d’ocupació del teatre.

Escolta-ho

Maria Farriol

M’ho agafo de la mateixa manera que quan em van proposar la provisionalitat. Això ja ha estat com oficial. Jo m’ho agafo com una cosa molt seriosa i amb les ganes de treballar les hores que fes falta.

Amb 32 anys de vida, el Teatre-Auditori té un edifici “que s’ha de renovar”, comenta Farriol, i que necessitarà una modernització en l’àmbit d’il·luminació, so, escenari i de les mateixes instal·lacions. Una revisió que ja s’està treballant al Pla Estratègic de Renovació i Innovació del Teatre-Auditori, el full de ruta per acreditar les necessitats de l’equipament a 10 anys vista. La renovació també s’està notant a l’equip humà de l’equipament. “Un equip molt fort”, apunta Farriol, que està integrant gent jove “amb noves visions” i que incorporarà nou personal arran de diverses jubilacions.

Tot plegat suposa aires nous per a un equipament que ha canviat de nom i que vol “mantenir el creixement, fer coses noves i introduir aquells espectacles i públics que no tenim”, remarca la directora del teatre santcugatenc. Preguntada per aquest públic més car de veure, Farriol assenyala els joves i admet que costa convèncer-los: “És un tema que afecta a tots els teatres i equipaments culturals en general”. Així i tot, cobrir la forquilla dels 18 als 28 anys és un repte a assolir, diu.

En la nova etapa, l’organisme autònom no s’ocuparà de la gestió de les biblioteques que ara passaran a ser responsabilitat de l’Ajuntament.

Qui és Maria Farriol?

És programadora d’arts escèniques, especialitzada en públic escolar, infantil i juvenil, amb una trajectòria de 18 anys a la regidoria de Cultura i tres anys al Teatre-Auditori abans d’assumir la seva direcció. La seva designació transitòria l’any 2023 no va quedar exempta de polèmica.

Farriol, que cobrarà 83.000 euros, substitueix Pep Tugues, actual cap de gabinet d’alcaldia.