Recoder creu que iniciar pel Vallés el tram del TGV Barcelona-frontera francesa acceleraria el calendari

Recoder ha fet aquestes declaracions durant l'últim número del 'Butlletí Econòmic'.

Municipal

Publicat el 23/jun/04 per Vanesa Hernandez

L'alcalde creu que la manera més ràpida de fer arribar l'alta velocitat a la frontera francesa seria començar les obres pel corredor vallesà. En aquest sentit, Recoder ha fet avui un gir i per primera vegada diu que veu amb bons ulls la construcció d'un tercer rail. De tota manera ha demanat que les discrepàncies sobre la ubicació de l'estació al Vallés no serveixin d'excusa per endarrerir més l'arribada de l'alta velocitat a la comarca.

Conscient que es trobava davant el millor auditori, Recoder no ha desaprofitat l'ocasió, i davant el món empresarial i econòmic de la ciutat, ha tornat a reclamar 'un cop de timó' que solucioni la situació 'preocupant' que en matèria d'infraestructures pateix la comarca.

Entre les reivindicacions, la ja reiterada petició que comenci la construcció del corredor vallesà del TGV.
Segons Recoder, 'el més lògic i raonable' seria començar el tram de Barcelona fins la frontera francesa pel 'by pass' del Vallès.

Lluís Recoder

El méas lògic és que passés primer pel Vallès. S'han dedicat massa esforços en fer-lo arribar primer a Barcelona.


En el cas del Vallès, Recoder ha firmat que tant fa la seva ubicació. Allò que de veritat importa és que l'alta velocitat arribi a la comarca.

De fet, Recoder i una delegació d'alcaldes tornaran a viatjar a Madrid per entrevistar-se amb el nou secretari d'Estat d'Infraestructures i veure si es pot desencallar el tema i conèixer aspectes, que a dia d'avui, encara no se saben com la seva ubicació definitiva o si res construirà una doble via d'ampla europeu.

En aquest punt, Recoder ha fet un viratge i es mostra, ara, partidari d'un tercer rail. Després de criticar aquesta fórmula, utilitzada en alguns trams del TGV de Saragossa, diu que per Sant Cugat seria la millor opció ja que significaria una menor agressió pel territori i permetria el pas de dos trens cada minut:

Lluís Recoder

Com alcalde, a mi ja em va bé un tercer rail. Ocuparíem menys el territori.


De tota manera Recoder ho ha condicionat als estudis de mobilitat que està esperant rebre del ministeri de Foment sobre l'impacte en la mobilitat que tindria ubicar l'estació al costat de l'Hospital General de Catalunya. Recordem que la ministra de Foment s'ha compromès a fer arribar el TGV a Barcelona el 2007, i el 2009 a la frontera francesa.