El ple aprova el POEC amb l'objectiu de resoldre els dèficits comercials de la ciutat

La prioritat serà crear una targeta de comerç de qualitat per oferir serveis globals als clients

Municipal

Publicat el 1/abr/05 per Miquel Herrada

Recuperar la vitalitat i l'equilibri de l'oferta comercial de la ciutat i ampliar els serveis als clients són alguns dels objectius del Pla d'Orientació d'Equipaments Comercials, que ha aprovat el ple municipal amb els vots de tots els grups polítics i l'abstenció d'ICV-EA. El POEC pretén combatre el dèficit comercial que pateix Sant Cugat i consolidar un centre comercial 'a cel obert' al centre de la ciutat.

El POEC parteix d'un diagnòstic que conclou que la dotació comercial a la nostra ciutat és deficitària i està repartida de forma desigual al territori municipal. Això provoca que els ciutadans dels districtes i dels barris més allunyats s'hagin de desplaçar al centre per realitzar les compres quotidianes, provocant problemes de mobilitat. A més, els estudis demostren que l'oferta comercial a Sant Cugat està per sota de la mitjana catalana i que només el 40% dels comerciants estan associats.

Per intentar combatre aquesta situació, el POEC aposta per un model comercial que potenciï una oferta completa al centre de la ciutat, consolidant els establiments per realitzar compres quotidianes i, també, ubicant-hi nous comerços especialitzats. Ho explica el regidor de Comerç, Josep Romero.

Josep Romero

Al centre s'ha de poder fer la compra quotidiana però també altres tipus de compres. Ha de ser un centre comercial a cel obert.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



En concret, el POEC proposa aplicar una moratòria per aturar la instal·lació d'entitats financeres als baixos del centre i aprovar una ordenança per regular la implantació de mitjanes superfícies i ordenar la implantació d'aquests establiments per garantir l'equilibri comercial.

Una de les mesures prioritàries, pactades amb els representants de les associacions de comerciants, és la creació d'una 'targeta de comerç de qualitat'. El vicepresident de la Federació d'Associacions de Comerciants, Marc Garriga, explica que aquesta tarja ha d'anar més enllà de la fidelització dels clients i oferir una oferta de serveis 'global'.

Marc Garriga

Amb la targeta s'ha de poder fer qualsevol cosa a Sant Cugat. Comprar, participar en promocions, aparcar, anar a restaurants... Ha de ser una oferta global.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



L'objectiu és estudiar durant aquest any les possibilitats de la targeta, que seria una iniciativa pionera al país, i començar a implantar-la de forma massiva a partir de l'any vinent.

L'estudi del POEC ha costat uns 70.000 euros.