S'incrementa l'atenció domiciliària a la gent gran amb la posada en marxa del xec-servei


  • Comparteix:

La tinent d'alcalde de Serveis Generals de l'Ajuntament, Mercè Conesa, va presentar en roda de premsa les novetats en atenció domiciliària a la gent gran

La tinent d'alcalde de Serveis Generals de l'Ajuntament, Mercè Conesa, va presentar en roda de premsa les novetats en atenció domiciliària a la gent gran

Més persones grans de la ciutat podran rebre, a partir d'ara, atenció domiciliària gràcies a la posada en marxa del xec-servei, uns vals de descompte per ajudar als avis que ho necessitin a pagar-se les cures i atenció que reben a la llar. Aquest programa forma part de d'un paquet de mesures, com ara un telèfon d'atenció 24 hores, que permetrà als avis quedar-se al seu domicili i solucionar els seus problemes de dependència.

Aquests xecs, que subvencionen una part del cost del servei, permetran que l'atenció domiciliària s'ampliï i pugui arribar a més avis amb cert nivell de dependència o bé amb dificultats per realitzar tasques rutinàries com ara fer-se el llit, anar a comprar o vestir-se. La posada en marxa d'aquesta fórmula respon a les conclusions d'un estudi que reflexava que un 64% de la gent gran de la ciutat estaria disposada a cofinançar el preu de l'assistència al seu propi domicili.

Segons la tinent d'alcalde de Serveis Socials, Mercè Conesa, l'atenció domiciliària fa un salt endavant i s'arriba a gent que fins ara en quedava fora de l'àmbit d'actuació.

Mercè Conesa

Són persones que pel seu perfil no entarien mai en el servei d'atenció domicilària municipal perquè tenen una renda molt alta


D'altra banda, es posa en marxa un telèfon 24 hores a disposició dels avis per resoldre dubtes, donar informació, i que, a més, estarà permanentment connectat amb els serveis d'emergències dels hospitals i ambulàncies. Conesa ha volgut subratllar, però, que es tracta d'una eina orientativa i de suport a la gent gran:

Mercè Conesa

És un telèfon de suport que serveix per solucionar dubtes però no per fer diagnòstics


L'Ajuntament també amplia el nombre de tele-alarmes i 58 avis tindran ara una línia directa amb una centraleta només prement un botó.
Aquests nous serveis van orientats al 24 % de la gent gran, que segons un estudi encarregat per l'equip de govern té un nivell de dependència elevat i necessiten ajuda per realitzar moltes de les seves activitats diàries. L'objectiu és endarrerir el seu ingrés en una residència.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.