L'OMIC publica consells per a la contractació de viatges

Interior d'una agència de viatges de Sant Cugat

Municipal

Publicat el 30/jul/09 per Marc Sala

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) recomana estudiar detingudament la informació dels catàlegs i contractes de les agències de viatges per evitar imprevistos. A més, l'oficina recorda que les agències de viatges només poden demanar un 40% de l'import del viatge contractat en concepte de dipòsit. Una altra recomanació és revisar la informació referent a horaris, transports, assegurances i altres aspectes relacionats amb els viatges d'agència.

L'OMIC recomana estudiar els catàlegs i repassar detingudament la informació detallada sobre el viatge. També és important informar-se d'alguns detalls com horaris, enllaços, transports i assegurances, així com tenir a disposició un telèfon d'urgència per contactar amb cas de necessitat.

La contractació d'un viatge a través d'una agència comporta deixar una suma en dipòsit que no pot superar el 40% del valor total, tret d'excepcions pactades entre agència i consumidor. En cas d'anul·lació, les despeses de gestió les assumirà el comprador, és per això que cal sol·licitar informació sobre les pòlisses d'assegurances en cas d'imprevistos.

En cas de canvis en les condicions econòmiques del contracte, l'agència està obligada a notificar-les amb 20 dies d'antelació i ha d'oferir la possibilitat de rescindir el contracte en cas de no satisfer al comprador.

Finalment, l'OMIC recomana llegir atentament el contracte abans de signar-lo i demanar una còpia del mateix.