L'EMD acusa l'Ajuntament d'incomplir els compromisos en el servei de recollida de residus

Pablo Alonso durant la roda de premsa

Municipal

Publicat el 4/mai/11 per Marc Sala

L'EMD de Valldoreix acusa l'Ajuntament d'incomplir els acords en matèria de recollida d'escombraries i residus sòlids urbans, i es planteja reclamar el retorn de la competència, en mans del consistori. Segons el vocal de Medi Ambient de l'ens, l'entitat acumula unes 150 queixes per escrit de veïns que denuncien que el servei no compleix la freqüència de recollida establerta. Els responsables de l'àrea asseguren haver sol·licitat en diverses ocasions una reunió amb la regidora de Serveis Urbans, Cristina Paraira, però no han obtingut resposta des de l'entrada en vigor de la nova concessió.

Des del desembre del 2009, la recollida selectiva a Valldoreix es fa porta a porta. El calendari estableix els dilluns, dimecres i divendres com els dies per a la recollida orgànica, i els dimarts, dijous i dissabtes per a la fracció rebuig. La resta de fraccions, paper, vidre i envasos es recull en contenidors.

Segons el titular de Medi Ambient de l'EMD, Pau Alonso, aquest sistema va generar problemes des de la seva implantació. Les deficiències, diu, són l'incompliment del calendari de recollida, cosa que provoca l'acumulació de restes als carrers i als voltants dels contenidors. Les queixes també assenyalen la manca de contenidors que pateix el territori, fet que ocasiona molèsties i dificultats als veïns.

Segons Pau Alonso, l'EMD encara no té constància de quan i com s'implantarà la recollida porta a porta de totes les fraccions, tal com s'estableix en el plec de condicions de la nova concessió del servei.

Pau Alonso

Avui encara no sabem com afectarà la nova concessió en la recollida porta a porta.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Sant Cugat va recuperar la competència en recollida de residus a Valldoreix el 1996 amb Joan Aymerich com a alcalde i Jaume Sanmartí com a president de l'EMD, els dos de CiU.