MútuaTerrassa aposta per una comunicació més empàtica

Un centenar de professionals s'han format en l'ús d'una guia per millorar l'experiència dels pacients

humt_hospital_universitari_mutua_terrassa_entrada-a-humt.jpg
Façana de l'Hospital Universitari MútuaTerrassa (HUMT) / Foto: HUMT
-->
Enllaç copiat al clipboard

Redacció

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més
02/07/25 a les 06:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Societat

La Fundació Assistencial MútuaTerrassa ha format prop d’un centenar de professionals en l’ús d’una nova guia destinada a potenciar l’empatia i la comunicació en l’atenció sanitària, per tal de millorar l’experiència de pacients i familiars. Les formacions, basades en simulacions de casos, se centren en l’ús del llenguatge, destacant paraules i expressions que afavoreixen una atenció més respectuosa, propera i entenedora.

Aquest manual s’emmarca dins el Pla d’Humanització i Experiència Pacient que l’entitat impulsa des del 2023. Abans de la seva redacció, es va dur a terme un procés d’escolta i observació amb més de cent professionals de diversos àmbits assistencials (com urgències, consultes externes o atenció primària) per identificar les pràctiques comunicatives més eficaces.