Nou desnonament a Sant Cugat: els Mossos desallotgen una casa ocupada a les Planes

L'Ajuntament assegura que no hi havia menors ni persones dependents i que, de moment, cap afectat ha demanat ajuda als Serveis Socials

La Casa Rosa, al número 2 de l'avinguda de Can Cortés / Foto: Google Street View
-->
Enllaç copiat al clipboard
06/05/26 a les 16:26h
 |  1 minut de lectura
Secció: Societat

Els Mossos d’Esquadra han executat aquest dimarts un desnonament a la coneguda com a Casa Rosa, al número 2 de l’avinguda de Can Cortés, al barri de les Planes, tal com va avançar el TOT Sant Cugat. Segons fonts policials, l’actuació es va fer per ordre judicial i es va desenvolupar “sense incidents ni necessitat d’utilitzar la força”.

La regidora de Serveis Socials de l’Ajuntament de Sant Cugat, Gemma Aristoy, ha explicat a Cugat Mèdia que el consistori tenia constància del desnonament des del 9 d’abril, després que els Mossos contactessin amb Serveis Socials per coordinar el dispositiu.

Segons Aristoy, des d’aleshores es va activar una tasca conjunta entre Mossos, Serveis Socials, Policia Local i els serveis jurídics municipals per anticipar possibles situacions de vulnerabilitat. En aquest marc, es va fer una visita a l’immoble per identificar les persones que hi vivien i informar-les sobre el procediment i els recursos disponibles.

La regidora assegura que a la finca hi vivien 15 persones d’entre 24 i 40 anys. També ha remarcat que no hi havia menors d’edat, persones dependents, amb discapacitat ni majors de 65 anys.

A banda de l’habitatge, el dispositiu també afectava algunes caravanes i vehicles situats al voltant de la parcel·la. Segons Aristoy, amb aquestes persones també es va contactar prèviament per explicar-los el procés i oferir-los suport si el necessitaven.

De moment, segons la regidora, no consta que cap de les persones desallotjades hagi demanat ajuda als Serveis Socials municipals ni allotjament d’emergència. Tot i això, Aristoy apunta que el consistori manté oberta la possibilitat d’acompanyar individualment aquells casos que ho requereixin.