Tot a punt perquè aquest dissabte entri en vigor
Una de les al·legacions acceptades més destacades per a l’ordenança, segons ha explicat el regidor de Mobilitat, José Gallardo, és la moratòria d’un any per a aquelles persones que necessitin el vehicle per treballar i tinguin uns ingressos inferiors a dues vegades l’Indicador de Renda d’Efectes Múltiples (IPREM), uns 16.000 euros anuals. La intenció, però, és que la normativa sigui el més semblant possible a la que ja s’aplica a les rondes de Barcelona per no “embolicar” la ciutadania. La comissionada per a l’Emergència Climàtica, Alba Gordó, ha definit la posada en marxa d’aquesta normativa com un “moment històric” per a la mobilitat urbana i s’ha mostrat orgullosa pel fet que Sant Cugat s’avanci a introduir una mesura que serà obligatòria a partir del 2023 per als municipis de més de 50.000 habitants. Des de l’Ajuntament s’enviarà una carta a tota la ciutadania al maig i una altra al novembre amb l’explicació detallada d’aquesta normativa. El sistema de control es farà automàticament per lectura de matrícula amb càmeres fixes situades en semàfors dels punts d’entrada a la zona i amb un cotxe de policia, tot i que no s’avisarà la ciutadania fins que comenci el període sancionador, l’1 de novembre. Les multes per incomplir l’ordenança seran d’entre 100 i 500 euros segons la gravetat de la infracció i els ingressos serviran per finançar actuacions vinculades al foment de la mobilitat sostenible. Pel que fa a les alternatives, en el cas de les persones afectades per la nova normativa, el govern municipal ha explicat que, a més de l’aparcament dissuasori a la zona de Can Magí -a l’avinguda de Roquetes-, s’està treballant per crear-ne un altre per als vehicles que vinguin per la zona de la carretera de Rubí, prop de l’empresa Boehringer. Des d’aquests punts hi hauria un autobús llançadora (el de Can Magí ja està en funcionament) amb una freqüència d’uns 10 minuts per anar fins al centre. A més, recorden que hi ha vuit estacions de tren, entre les de FGC i la de Rodalies, 11 línies d’autobús urbà i cinc d’interurbà i prop de 50 quilòmetres de carrils bici. Tot plegat amb l’objectiu d’eliminar el vehicle privat de motor del centre de la ciutat.

