Pensar en digital va molt més enllà d’incorporar la tecnologia en les nostres vides i a la feina. Comporta un augment de l’agilitat cognitiva, cultivar l’empatia: és una qüestió d’actitud i d’aptitud. Lluís Soldevila, professor d’escoles de negocis com Esade i la Tolouse Business School (TBS), ha desenvolupat aquest concepte al seu nou llibre ‘Digital thinking, lidera con éxito la transformación digital’ (Profit Editorial), on posa el focus en l’actitud i la resposta que haurien de tenir les empreses davant del món tecnològic, que és el nostre món.
Les organitzacions es mouen avui en dia a l’entorn VUCA, les sigles angleses de Volatilitat, Incertesa, Complexitat i Ambigüitat. Segons Soldevila, davant d’aquest panorama, cal fer un canvi de mentalitat més enllà d’abordar els processos tecnològics. ‘Hem d’entendre l’impacte de la tecnologia i veure com ens pot transformar a la nostra relació amb els clients, els nostres processos i el que venem: productes i serveis’, ha explicat el professor al magazín ‘Sant Cugat a fons’. La ment humana, acostumada a la senzillesa i a l’ordre, ha d’aprendre a aventurar-se i afrontar el canvi. ‘En els propers 10 anys, els canvis que veurem seran més grans. Així, els nadius digitals també hauran d’enfrontar-se a revolucions tecnològiques’, ha afirmat Soldevila.

