L'AMB aprova retirar la reserva de sòl per a la construcció del Vial de Cornisa

Una sessió plenària de l'AMB / Foto: AMB

Política

Publicat el 26/nov/15 per Acn / Mar Castro

El ple de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha aprovat la modificació del Pla General Metropolità (PGM) per eliminar la reserva de sòl per construir el conegut Vial de Cornisa, el que havia de ser una carretera de quatre carrils que travessava Collserola per Sant Cugat, Molins de Rei i Cerdanyola. Els tres municipis afectats van ser els que van demanar eliminar aquesta reserva viària recollida al PGM i protegir els sòls afectats tenint en compte que la via suposava una amenaça per a Collserola.

El tinent d'alcalde d'Urbanisme de Sant Cugat, Damià Calvet, ha valorat a l'ACN aquest nou pas per evitar una via que estava 'obsoleta' i que afectava directament Collserola. Calvet considera que aquest era un planejament que es va fer el 1976 però que anys més tard s'ha pogut constatar que algunes previsions estaven 'sobreplanificades'. Per això, ha celebrat que amb la retirada de la reserva viària el territori té una planificació 'més coherent' i, en el cas de Sant Cugat, els permetrà ordenar el territori 'd'una manera més sostenible'.

Ara, el Departament de Territori i Sostenibilitat haurà de fer l'aprovació definitiva per enterrar el projecte, que segons el planejament del 1976 afectava 16 quilòmetres de 25 metres d'amplada en una zona que ara està catalogada com a parc natural. El traçat del vial coincidia en gran mesura amb les carenes de la serra i partia de Molins fins arribar a Cerdanyola.

La proposta s'havia treballat gràcies a la proposta feta el 2011 pels ajuntaments de Molins de Rei, Sant Cugat i Cerdanyola del Vallès. El 2012 el consell general metropolità de l'AMB va acordar iniciar el tràmit per eliminar la reserva diària i tres anys més tard s'ha aconseguit l'aprovació gairebé definitiva.