La recollida de voluminosos es farà al carrer i no als domicilis com fins ara


  • Comparteix:

Els voluminosos es recolliran al carrer en dies concrets segons la zona / Foto: Feicat

Els voluminosos es recolliran al carrer en dies concrets segons la zona / Foto: Feicat

El nou sistema de recollida de voluminosos es durà a terme al carrer i no als domicilis com fins ara. Els ciutadans hauran de dipositar-los al costat dels contenidors més propers a casa seva el dia i l'hora corresponents. La recollida es farà per sectors i dies concrets, amb un freqüència mínima de recollida de dos dies per setmana al nucli urbà i d'un dia als districtes. El sistema es posarà en marxa en els propers mesos, una vegada s'adjudiqui el nou contracte de gestió del servei

ESCOLTA-HO

L'Ajuntament continuarà prestant el servei de recollida domiciliària amb cita prèvia només per a les persones que no puguin treure al carrer els voluminosos per qualsevol dificultat o impediment físic.

La tinenta d'alcalde de Serveis Urbans, Cristina Paraira, espera que la ciutadania col·labori perquè la ciutat no acumuli voluminosos al costat dels contenidors de manera persistent.

Tall incrustat: Cristina Paraira

Si no es fa bé, no passarem a recollir-lo fins el dia que toqui. El que no podem fer és mantenir els dos serveis perquè hi ha zones de la ciutat on passem tres vegades al dia i sempre hi ha voluminosos. El que ha de tenir tothom molt clar és quin dia pot treure el residu.


A part del nou sistema de recollida de voluminosos, Sant Cugat també adjudicarà un nou sistema de recollida del cartró comercial, la fracció vegetal i les selectives especials. A més, s'adjudicarà de nou la gestió del Punt Verd del centre, el mini Punt Verd del mercat de Torre Blanca i el Punt Verd mòbil, on s'inclourà el manteniment interior i exterior de les instal·lacions. La gestió i la prestació d'aquests serveis es faran d'un nou contracte, que es licitarà properament, al qual només es podran presentar empreses de reinserció social.

Nova app
L'Ajuntament crearà una aplicació per a mòbils per posar en contacte santcugatencs que vulguin desfer-se de voluminosos. D'aquesta manera, es podrà donar una segona vida a diferents objectes sense necessitat que l'empresa encarregada de la recollida de voluminosos hagi de recollir-los prèviament. L'intercanvi de voluminosos entre ciutadans no podrà implicar cap tipus de transacció econòmica.

Amb la nova gestió, s'adequarà i es modernitzarà la deixalleria del centre. Es crearan dues noves àrees a l'espai de la deixalleria, es reorganitzaran els espais interiors de la nau i s'instal·larà una pèrgola a l'exterior de la nau per emmagatzemar diferents tipus de residus.

El contracte serà per a quatre anys, més dos anys de pròrroga, i té un preu de sortida de 906.000 euros, amb una inversió afegida d'obres de millora de 306.000 euros. El nou sistema entrarà en funcionament en els proper mesos, en funció del calendari de licitació i adjudicació del concurs públic. El ple municipal ha donat llum verda aquest dilluns a l'aprovació de l'expedient de contractació per a l'adjudicació amb el suport de tots els grups municipals, excepte la CUP-PC, que s'ha abstingut a l'espera dels estudis sobre la viabilitat de la municipalització de la gestió de serveis.

La sessió plenària també ha ratificat l'encàrrec de gestió a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) per a la convocatòria i licitació de la gestió de la deixalleria municipal de Can Calopa. El punt ha rebut el suport de tots els grups, excepte la CUP-PC, que s'ha abstingut.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.