L'Ajuntament simplifica les peticions de llicències urbanístiques

També potencia la via telemàtica per resoldre les peticions


  • Comparteix:

Uns operaris, treballant

Uns operaris, treballant

L'Ajuntament ha impulsat un canvi en les tramitacions de llicències d'obra major i menor i d'activitat per als negocis per simplificar-les i potenciar la gestió telemàtica d'aquest tipus de tràmits. Entre les novetats, hi ha el circuit exclusiu de tramitació de llicències d'activitat econòmica, l'expedient integrat d'obres i activitats per a comerç i restauració i la conversió en tràmits de comunicació prèvia les obres menors de baix impacte. Tot plegat també està recollit en la nova Guia de Criteris de Presentació, que vol orientar ciutadans i tècnics perquè es decideixin per la gestió telemàtica de llicències al web municipal.

El tinent d'alcalde d'Urbanisme i Economia, Damià Calvet, ha assegurat que aquests canvis estan dirigits a convertir-se en una administració exemplar.

Damià Calvet

Amb aquesta voluntat de ser una administració modèlica vam engegar aquest treball transversal. El resum seria que el que volem és anar més ràpid, fer-ho més fàcil i treballar en línia.


La tinenta d'alcalde de Govern Obert, Joana Barbany, ha assenyalat que l'augment de les tramitacions telemàtiques fa que l'Ajuntament s'hagi d'adaptar.

Joana Barbany

En quatre mesos tres vegades més, en quant a percentatge, de tramitacions electròniques. Com a Ajuntament creiem que cal anar cap a aquest tipus de relació amb la ciutiat perquè ho hem de fer sí o sí.


La tramitació 'express' de llicències d'activitats econòmiques s'ha creat per resoldre més ràpidament aquestes peticions, permetre als comerços començar a funcionar amb més diligència i poder atorgar-les en menys de dos mesos en cas de noves construccions i d'un mes en ampliacions i reformes.

L'Ajuntament ha decidit unir les dues llicències que havia d'aconseguir fins ara un comerç o un establiment de restauració per poder arrencar: la d'equipaments i la d'obres. Fins ara, a més de l'espera d'haver de tramitar dos permisos, es produïen casos d'incompatibilitats entre els dos, un fet que ara s'evitarà per gestionar-los alhora.

El tercer canvi que ja està en marxa són les llicències d'obra menor mitjançant comunicació prèvia. Fins ara, calia gestionar-les a través de l'Ajuntament i esperar l'aprovació per començar, mentre que ara n'hi haurà prou amb comunicar-ho i es podran iniciar els treballs. L'Ajuntament inspeccionarà posteriorment les obres perquè es pugui començar l'activitat. Calvet, això sí, ha remarcat que serà només en casos de baix impacte com comerços i petits establiments de restauració. En casos que puguin provocar molèsties, s'haurà de fer per la via tradicional.

Els responsables municipals calculen que un 55% dels expedients d'obra menor que es gestionaven fins ara es podran fer per comunicació prèvia, un fet que alleugerirà la pressió sobre els serveis tècnics i permetrà agilitzar la resta de tràmits.

Visat d'idoneïtat
Pròximament, l'Ajuntament aplicarà el visat d'idoneïtat opcional. El sistema, obligatori a Barcelona, permet que els col·legis professionals assumeixin la certificació del projecte en lloc dels serveis municipals, que només han de certificar la normativa urbanística i les ordenances municipals.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.