Sant Cugat, contra el futur macrocentre comercial de Cerdanyola

L'equip de govern presenta cinc al·legacions al Pla director del projecte relacionades amb la mobilitat i sostenibilitat


  • Comparteix:

Imatge del terreny on està previst ubicar el Centre Direccional de Cerdanyola / Foto: Google Maps

Imatge del terreny on està previst ubicar el Centre Direccional de Cerdanyola / Foto: Google Maps

Sant Cugat ha presentat cinc al·legacions al projecte del Centre Direccional de Cerdanyola, un procés urbanístic 'molt llarg' que inclou la construcció d'un macrocentre comercial. Precisament aquesta construcció 'preocupa molt' l'equip de govern per l''impacte negatiu' que tindrà per al comerç santcugatenc, a banda de qüestions mediambientals i de mobilitat.

I en aquesta línia van les al·legacions que han explicat en roda de premsa els tinents d'alcaldia Francesc Duch i Elena Vila. La primera l'ha detallada la responsable de l'àrea de Comerç, Elena Vila, que ha assegurat que la superfície del centre comercial, tot i que s'ha reduït a 57.000 metres quadrats respecte els 106.000 inicialment previstos, és 'desmesurada'. La tinenta d'alcaldia ha argumentat, també, que aquesta construcció 'afegirà problemes de mobilitat' a la zona, i que el procés i la previsió 'no s'ha fet de manera adequada'.

El Centre Direccional de Cerdanyola és una àrea de 470 hectàrees a tocar de Sant Cugat que el Departament de Territori de la Generalitat va aprovar el juliol passat. El projecte preveu la construcció de 5.400 habitatges, el macrocentre comercial i sostre per a activitats econòmiques. El tinent d'alcaldia de Desenvolupament Urbà i Habitatge, Francesc Duch, ha explicat la resta d'al·legacions. Principalment, Sant Cugat demana un estudi 'més extens' sobre l'impacte que tindrà el macrocentre en la mobilitat de la zona i en la connexió amb Sant Cugat. Es preveuen 46.500 desplaçaments en vehicle privat si finalment s'acaba construint. A més, proposen que s'executi el projecte del nou vial paral·lel a la B-30 cap a l'estació de Renfe de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i que es potencïi el transport públic amb un reforç de línies d'autobús i una nova infraestructura ferroviària que connecti la UAB amb el Centre Direccional i Barcelona.

A banda de les al·legacions, l'informe tècnic del consistori santcugatenc, que està 'treballant paral·lelament' amb el de Cerdanyola, també contempla altres consideracions, com que la part residencial sigui de més del 40%, que és el que està previst al projecte.

Roda de premsa amb els regidors Lourdes Llorente, Francesc Duch, Elena Vila i Marco Simarro / Foto: Cugat Mèdia
Roda de premsa amb els regidors Lourdes Llorente, Francesc Duch, Elena Vila i Marco Simarro / Foto: Cugat Mèdia


El ple municipal ha de ratificar aquest dilluns les al·legacions i l'equip de govern ha assegurat que seguirà 'molt de prop el projecte' per veure com avança i quin impacte tindrà per a la ciutat. De fet, també expliquen que l'ordenació d'aquesta zona ha de permetre solucionar la definició del límit del terme municipal amb Cerdanyola, una qüestió que 've de fa molts anys'.


Elena Vila

Actualment la proposta de superfície comercial és de 56.000 metres quadrats. Ens continua semblant una proposta desmesurada, immensa. A ningú se li escapa que aquest centre pot tenir un impacte negatiu pel nostre comerç.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.