Sant Cugat ja forma part de l'Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025

L'Ajuntament s'ha adherit a un document que implica elaborar un programa d'actuació per facilitar l'ús de la bicicleta a la ciutat


  • Comparteix:

La bicicleta, una opció de mobilitat comú a Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia

La bicicleta, una opció de mobilitat comú a Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia

Sant Cugat s'ha adherit per unanimitat de tots els regidors del ple a l'Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025, impulsada pel departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat pel foment de l'ús d'aquest vehicle. Una mostra de l''aposta del govern' per una mobilitat més sostenible que es tradueix en l'elaboració d'un programa d'actuació triennal concret en un termini de sis mesos en el qual ja s'hi està treballant i en la designació d'una persona com a coordinadora tècnica, que en aquest cas serà el cap de Mobilitat de l'Ajuntament, Albert Muratet.

ESCOLTA-HO

El regidor de l'àrea, José Gallardo, ha remarcat que Muratet no percebrà una retribució extra per a aquesta funció i que, de fet, aquesta adhesió no comporta cap cost per al consistori. Gallardo ha explicat que es volen centrar a fer més segurs i millor connectats els carrils bici que hi ha a la ciutat i que ja hi treballen de la mà d'entitats.

El portaveu de Cs, Aldo Ciprian, per la seva banda, ha indicat que la bicicleta 'no és un substitutiu del cotxe' i que el foment de l'ús s'ha de dirigir a les noves generacions, a centres escolars i universitaris. Ciprian ha demanat que es creïn carrils bici a demanda, i no al revés i que se sol·liciti finançament a les administracions supramunicipals que correspongui perquè no quedi 'en paper mullat'. A més, el portaveu taronja també ha exigit posar en marxa una ordenança que reguli la convivència de les bicicletes i d'altres vehicles unipersonals amb els vianants.

Gallardo ha contestat que l'ordenança arribarà aviat i que el govern ja treballa a fer més segurs els carrils bici i, en concret, facilitar l'accés a les zones escolars. L'adhesió, segons el govern, és una mostra de 'compromís' pel foment de la bicicleta a la ciutat que, 'aviat', es traduirà en mesures i accions concretes.




José Gallardo

Establir una planificació i desenvolupament no només de la promoció, sinó també de la formació de l'ús de la bicicleta. És una estratègia que impulsa la Generalitat i creiem molt avançada i en la línia d'aquest govern, del foment de l'ús de la bicicleta. I no només per la creació de nous carrils bici, sinó per fer-los més segurs i millor connectats.

José Gallardo

Establir una planificació i desenvolupament no només de la promoció, sinó també de la formació de l'ús de la bicicleta. És una estratègia que impulsa la Generalitat i creiem molt avançada i en la línia d'aquest govern, del foment de l'ús de la bicicleta. I no només per la creació de nous carrils bici, sinó per fer-los més segurs i millor connectats.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.