Mobilitat, qualitat urbana i via pública, principals queixes al Síndic de Sant Cugat el 2019

Creixen les actuacions del Síndic, tot i que les queixes disminueixen

Política

Publicat el 27/jul/20 per Anna González

El Síndic de Greuges de Sant Cugat ha efectuat durant l'any passat 313 actuacions, de les quals 167 han estat queixes i 146 assessoraments. Això suposa un 7% més que l'any anterior, tot i que on més augmenta l'activitat de la institució és en els assessoraments, un 29% més, mentre que les queixes es redueixen un 7%. De les 167 queixes presentades durant el 2019, 99 han estat admeses i majoritàriament estan vinculades a la mobilitat, la qualitat urbana, la via pública i l'urbanisme. Així es desprèn de l'informe del Síndic de Sant Cugat, que Ramon Palacio ha presentat aquest dilluns al plenari.

Escolta-ho

Els serveis territorials són el motiu principal de les queixes admeses pel Síndic, més de la meitat. Això inclou aspectes de mobilitat i qualitat urbana (30), seguretat ciutadana i via pública (14) i urbanisme (10).

Un altre quart de les queixes responen a l'àmbit de serveis a les persones, com habitatge, polítiques socials i esports (6); cultura, educació i promoció de la ciutat (9), i salut pública (9). L'altre 25% respon a l'administració en general amb qüestions sobre gestions administratives (7), responsabilitat patrimonial (2), impostos i taxes (2), i economia, hisenda i recursos humans (10).

Imatge de les queixes presentades per temàtiques / Foto: Síndic de Sant Cugat

Imatge de les queixes presentades per temàtiques / Foto: Síndic de Sant Cugat


Així, les preocupacions principals dels santcugatencs respecte a l'administració responen a l'accés a l'habitatge, una millor regulació de la convivència i les mancances del servei públic de salut, ha especificat Palacio, qui ha destacat el nivell d'exigència de la ciutadania en el respecte dels seus drets.

Distribució de les queixes per barris
L'oficina del Síndic de Greuges de Sant Cugat es trasllada mensualment als diferents districtes. La seva acció també es fa present als diferents barris. De les 167 queixes presentades, el 64% són del centre, el 7% de Valldoreix, el 13% de Mira-sol, el 2% de les Planes i el 6% de la Floresta. El 8% restant respon a persones de fora de Sant Cugat amb queixes sobre el municipi.

Imatge de les queixes per barris / Foto: Síndic de Sant Cugat
Imatge de les queixes per barris / Foto: Síndic de Sant Cugat


Altres actuacions del 2019
A més de les 167 queixes presentades, el Síndic també ha efectuat 146 assessoraments, dels quals 42 s'han dirigit a l'Oficina Municipal d'Atenció al Consumidor, 46 a altres serveis municipals i 58 a tramitar documentació fora l'àmbit de l'administració.

A més, ha obert d'ofici diverses actuacions referents a:
  • L’accés al Sant Cugat Centre Comercial a la Guinardera
  • Proposta de millora en la tramitació de baixes d’ofici en el padró municipal
  • Tribut metropolità
  • Dilació en l’atorgament de llicències urbanístiques


  • Aquestes se sumen a les iniciades durant el 2018, de les quals el Síndic ha fet el seguiment durant l'any passat.

    Així, l'activitat del Síndic ha continuat creixent aquest 2019. A més, la institució ha posat en marxa nous canals de comunicació. De les 313 actuacions del 2019, 233 s'han iniciat de manera presencial, 34 per telèfon, 19 per correu electrònic i 27 a través del web de l'oficina, on ja es poden presentar comunicacions de manera telemàtica.


    DECLARACIONS

    Ramon Palacio

    Això indica que tenim una ciutadania exigent amb l'administració. Les majors preocupacions dels ciutadans són l'accés a l'habitatge, una millor regulació de la convivència i les mancances del servei públic de salut.

    Your browser doesn’t support HTML5 audio