Sant Cugat ampliarà l'àrea verda als barris de Sant Francesc-Monestir i Coll Favà

El ple ha aprovat inicialment el reglament per donar "cobertura legal" a l'àrea blava, verda, vermella, comercial i càrrega i descàrrega

Sant Cugat priotitzarà l'àrea verda a tota la Zona de Baixes Emissions / Foto: ACN

Política

Publicat el 21/des/20 per Martí González

El govern de Sant Cugat té la intenció de convertir en zona verda, prioritària per a residents, les places d'aparcament de l'interior de la Zona de Baixes Emissions (ZBE), principalment als barris de Sant Francesc-Monestir i de Coll Favà. Així ho ha assegurat aquest dilluns en el ple municipal el regidor de Mobilitat i Transport, José Gallardo, qui ha presentat el text del Reglament del servei d'estacionament regulat en via pública, que dona 'cobertura legal' i pretén endreçar les cinc tipologies d'aparcament: l'àrea blava, la verda, la vermella, la comercial i la de càrrega i descàrrega. És un text que ha tardat dos anys en estar acabat, i no contempla, de moment, cap modificació en les tarifes. Ha estat aprovat inicialment per unanimitat de totes les forces polítiques.

Escolta-ho

Malgrat la unanimitat en el vot final, el portaveu de Cs, Aldo Ciprian, ha reclamat "alternatives" de transport per l'augment previst de la zona verda i, per tant, la reducció de les places d'aparcament gratuït per a no residents. Gallardo ha defensat l'aposta del govern en la lluita contra el canvi climàtic amb el seguit de mesures per limitar els cotxes al centre de la ciutat. El regidor responsable de l'àrea de Mobilitat ha reconegut que el servei d'autobusos "pot millorar", però ha reivindicat la xarxa de carrils bici i les estacions de FGC que hi ha a la ciutat com a alternatives al vehicle privat.

La intenció és que el reglament s'aprovi definitivament el primer semestre de l'any, després dels 30 dies del període d'al·legacions que començaran després de les festes nadalenques per donar més temps per presentar-les, a petició d'Aldo Ciprian i de la regidora de Junts Cristina Paraira.




DECLARACIONS

Aldo Ciprian

A mi m'agradaria que fessin menys propaganda. El normal és començar la casa pels ciments, si vol cobrar a la gent per a què aparqui, haurien de posar una alternativa. I una alternativa no és que la gent vagi amb bicicleta a Barcelona, sinó posar més places d'aparcament o millorar el transport públic, com per exemple els autobusos.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

José Gallardo

Aquest govern té molt clara la lluita contra el canvi climàtic i per tant l'ampliació de la zona verda és un fet i no hi ha marxa enrere. A més ho demanen molts veïns de la ciutat i dels barris de Sant Francesc-Monestir i Coll Favà. La nostra intenció és que tota la Zona de Baixes Emissions sigui zona verda.

Your browser doesn’t support HTML5 audio