NOT═CIES

PolÝtica

Societat | PolÝtica | Economia | Cultura | Plens Municipals | Opiniˇ | Eleccions |

La Zona de Baixes Emissions supera el trÓmit del ple i es posarÓ en marxa l'1 de maig

Les sancions per als cotxes contaminants que circulin pel centre de Sant Cugat seran d'entre 100 i 500 euros


  • Comparteix:

Detall del tub d'escapament d'un cotxe i en segon terme, una biclicleta / Foto: ACN/Pau Cortina

Detall del tub d'escapament d'un cotxe i en segon terme, una biclicleta / Foto: ACN/Pau Cortina

Sant Cugat posarÓ en marxa l'1 de maig la Zona de Baixes Emissions (ZBE), una mesura que impedirÓ la circulaciˇ dels vehicles mÚs contaminants al centre de la ciutat. SerÓ el primer municipi catalÓ que tiri endavant aquesta iniciativa, que ja funciona al voltant de Barcelona -a l'interior de les rondes-, des de setembre de l'any passat. A Sant Cugat, els vehicles que no disposin d'etiqueta ambiental de la DGT no podran entrar en una Órea de quatre quil˛metres quadrats delimitada per la carretera de Vallvidrera, la ronda Nord, l'avinguda de Roquetes, el carrer de Sant Crist de Llaceres i el passeig de Valldoreix entre les set del matÝ i les vuit del vespre. La normativa ha rebut aquest dilluns el vistiplau del ple, amb vots a favor de tots els grups, tret de Cs, que s'ha posicionat en contra.

ESCOLTA-HO

CONSULTA AQU═ LA DOCUMENTACIË
Zona de Baixes Emissions
Els lÝmits de la Zona de Baixes Emissions

Les primeres sancions a qui ho incompleixi es comenšaran a posar a partir de l'1 de novembre. Segons la gravetat, poden ser d'entre els 100 i els 500 euros i tots els diners recaptats aniran destinats a polÝtiques de mobilitat sostenible. Hi haurÓ excepcions per als vehicles que disposin d'alguna autoritzaciˇ especial, com els dedicats al transport de persones amb mobilitat redu´da i persones amb malalties, entre d'altres. I tambÚ per aquells que ho solĚlicitin prŔviament i es registrin, per entrades puntuals amb un mÓxim de 10 a l'any. El control serÓ automÓtic, amb cinc cÓmeres de lectura de matrÝcula, situades en diversos punts d'entrada a la ciutat i en un vehicle de la Policia Local.

Una mesura Ús, a mÚs, adaptable i pot convertir-se en mÚs restrictiva en episodis d'alta contaminaciˇ o en un futur.

Des de l'oposiciˇ, tant Junts per Sant Cugat com Cs han coincidit a assenyalar les dificultats que comportarÓ la nova normativa a molts conductors, tant de la ciutat com de fora del municipi. Des del govern, el regidor de Mobilitat, JosÚ Gallardo, Ús conscient que amb la ZBE "no ho arreglem tot" i ha posat Ŕmfasi en la necessitat de millorar el transport p˙blic urbÓ per facilitar la mobilitat.




Tall incrustat: Aldo Ciprian

Volen implementar una altra barrera ecol˛gica, que a sobre penalitzarÓ les classes mÚs humils, que no poden pagar 40.000 euros en cotxes verds, ni tan sols 15.000 en un de diesel.

Tall incrustat: Jose Gallardo

L'objectiu Ús reduir les emissions a l'atmosfera amb la finalitat de reduir la contaminaciˇ ambiental, aixÝ com garantir la qualitat de l'aire dels nostres conciutadans.



  • Comparteix:

COMENTARIS

Con esa norma para multar a los vehÝculos que aunque pasen ei ITV y estÚn corrector tengan una antigŘedad superior a la determinada en la ley y por ser ancianos y pensionistas necesiten el vehÝculo para ir a los supermercados a hacer las compras. TendrÝa que existir una diferencia entre usar un vehÝculo por necesidad o comprar uno antiguo de segunda mano para poder circular

Alejandro Guardiola Pardell. Enviat el 16/marš


OPINA

Identifica't per comentar aquesta notÝcia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

AvÝs important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opiniˇ expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o ilĚlegal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancelĚlar el dret de publicaciˇ als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.