ERC, la CUP i ECP clamen en contra del Quart Cinturó prioritzant el transport públic

Els organitzadors calculen que més de 4.000 persones s'han manifestat per a rebutjar el projecte a Sabadell

Manifestants amb pancartes contra el Quart Cinturó / Foto: ACN

Política

Publicat el 26/feb/23 per Maria Bragós / Acn

Entre les més de 4.000 persones que s'han manifestat aquest diumenge a Sabadell per a rebutjar el projecte del Quart Cinturó (B-40) hi havia una desena de membres d'En Comú Podem (ECP) de Sant Cugat, quinze de l'assemblea local de la CUP i cinc d'ERC Sant Cugat. La protesta estava organitzada per la plataforma Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) i ha comptat amb manifestants provinents de diversos pobles dels dos Vallesos, així com amb una quinzena de tractors. Els contraris al projecte han fet proclames com 'Qui estima el Vallès, no el destrueix' o 'Aragonès, no ens toquis el Vallès'.

Des d'En Comú Podem, l'alcaldable de la formació a Sant Cugat, Ramon Gutiérrez, ha parlat del Quart Cinturó com "una infraestructura que forma part del passat". "A hores d'ara anem cap al futur de la mobilitat, i més infraestructures viàries com aquesta autovia no són necessàries. De fet, el que hem de fer és fomentar la mobilitat per la via del transport públic", ha afegit.

L'alcaldable de la CUP a la ciutat, Marco Simarro, també ha donat arguments encarats a prioritzar el transport públic: "Creiem que més carrils i més asfalt són més cotxes. El que cal és fer una inversió important en el que és transport públic i una mobilitat dins el mateix Vallès apostant pel transport públic. Que arribi a tothom i que garanteixi una mobilitat digna a les persones del Vallès". "I no només pensar en grans projectes que trinxaran el territori, i que generaran més contaminació i més problemàtiques de salut pública", ha conclòs Simarro.

Per la seva banda, Gordó ha apuntat a la necessitat de preservar el territori agrícola. "També necessitem apostar molt més per la infraestructura ferroviària i perquè el Quart Cinturó és una macro infraestructura que segurament no s'adiu a les necessitats actuals del territori", ha ressaltat.







DECLARACIONS

Ramon Gutiérrez

Creiem que és una infraestructura que forma part del passat. A hores d'ara anem cap al futur de la mobilitat i més infraestructures viàries com aquesta autovia no són necessàries. I de fet, el que hem de fer és fomentar i fer una aposta clara per la mobilitat per la via del transport públic.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

Marco Simarro

Creiem que més carrils i més asfalts són més cotxes. El que cal és fer una inversió important en el que és transport públic i una mobilitat dins el mateix Vallès apostant pel transport públic. Que arribi a tothom i que garanteixi una mobilitat digna a les persones del Vallès. I no només pensar en grans projectes que trinxaran el territori, i que generaran més contaminació i més problemàtiques de salut pública.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

Alba Gordó

Necessitem preservar el territori agrícola. També necessitem apostar molt més per la infraestructura ferroviària i perquè el Quart Cinturó és una macro infraestructura que segurament no s'adiu a les necessitats actuals del territori.

Your browser doesn’t support HTML5 audio