La internalització dels serveis de grua, neteja i aigua, temes pendents d'aquest mandat

La tinenta d'alcaldia de Bon govern i Transparència ha fet balanç de les actuacions fetes i dels projectes pendents del mandat

Lourdes Llorente durant el balanç a la sala de plens / Foto: Ajuntament de Sant Cugat

Política

Publicat el 23/mar/23 per Sara Bella

'No hem pogut acabar la internalització de res del que volíem', ha lamentat la tinenta d'alcaldia de Bon govern i Transparència, Lourdes Llorente, durant la roda de premsa de balanç de la seva àrea. No obstant això, Llorente ha aclarit que amb els expedients per a la internalització del servei de la grua municipal i del servei de neteja d'edificis municipals tancats, només queda pendent la creació d'una empresa pública 'que pugui centralitzar tots els serveis que es vagin municipalitzant'. El procés per aconseguir la internalització de l'abastament d'aigua, en canvi, s'ha vist frenat 'per qüestions jurídiques', tot i que, segons ha afirmat la tinenta d'alcaldia, hi continuaran treballant.

"Tenim un informe que garanteix que la municipalització de l'aigua és la forma més eficient i sostenible de prestar aquest servei a Sant Cugat", ha assegurat Llorente. Amb aquest document a la taula, des de l'àrea de Bon govern s'han obert altres vies, com l'adhesió a l'Associació de Municipis per l'Aigua Pública (AMAP), o la proposta de modificacions legislatives al Parlament de Catalunya.

Pel que fa a la creació de l'empresa pública que gestioni aquests serveis, Llorente ha lamentat que "tot és més lent del que ens agradaria". La cupaire no ha volgut parlar de terminis, però sí que ha avançat que "en aquest mandat no passarà". En relació amb el pressupost necessari per tirar endavant aquest projecte, Llorente ha aclarit que aquest "dependrà dels serveis que s'internalitzin".

Altres qüestions de l'àrea de Bon govern

Llorente també ha aprofitat la trobada per fer un repàs a tots els projectes que ha liderat la seva tinença d'alcaldia. Dins de l'àrea de Bon govern, la cupaire ha destacat la creació de la Bústia Ètica; l'impuls a l'administració electrònica, que ja és més utilitzada que la presencial; l'atenció per videoconferència del padró; l'anàlisi i millora de processos interns; el Servei de Tecnologia i Desenvolupament Digital (SETI), que ha permès el teletreball eficient arran de la pandèmia; i l'elecció, per concurs públic, d'una nova síndica de greuges.

Altres qüestions de l'àrea de Transparència

Pel que fa a l'àrea de Transparència, Llorente ha destacat la millora de la pàgina web de transparència de l'Ajuntament, mitjançant l'adhesió al portal de l'Administració Oberta de Catalunya (AOC); les activitats de difusió de l'Arxiu Municipal; i l'obtenció del guardó Infoparticipa durant els quatre anys de mandat.

Temes que han quedat pendents

A banda de les internalitzacions, la tinenta d'alcaldia ha mencionat com a pendents la revisió del Codi Ètic, la millora del llenguatge administratiu per garantir l'enteniment de la ciutadania, la millora de l'Administració electrònica per guanyar agilitat i eficiència i la digitalització de l'Administració "sense deixar a ningú endarrere".


DECLARACIONS

Lourdes Llorente

Ens queda pendent la creació de l'empresa pública que pugui dur a terme aquests serveis. Tot i que vam modificar els objectius socials de Promusa, vam pensar que era millor crear una empresa que pogués centralitzar tots els serveis que es munipalitzin.

Your browser doesn’t support HTML5 audio