El Parlament insta la Generalitat a negociar amb l'Estat la construcció del corredor vallesà del TGV, a proposta de CiU


  • Comparteix:

CiU recorda que aquesta infraestructura garantirà la connexió del TAV amb la frontera francesa el 2009

CiU recorda que aquesta infraestructura garantirà la connexió del TAV amb la frontera francesa el 2009

El Parlament de Catalunya ha donat llum verda, amb el suport de totes les forces polítiques, a una proposició no de llei de CiU que insta la Generalitat a negociar amb el govern de l'Estat la construcció del corredor vallesà del TGV i d'una estació de viatgers a la comarca. Des de la federació nacionalista s'han felicitat per aquesta aprovació reiterant que aquestes infraestructures suposaran un pas endavant molt important per la millora de les comunicacions del Vallès Occidental i pel desenvolupament econòmic de la comarca.

La Comissió de Política Territorial i Obres Públiques del Parlament ha aprovat la proposició no de llei presentada per CiU sobre la ubicació d'una estació per a passatgers del Tren de Gran Velocitat (TGV) al Vallès Occidental. Els diputats vallesans de la federació nacionalista Josep Rull i Lluís Recoder s'han felicitat per haver aconseguit l'acord dels grups parlamentaris que donen suport al govern català, per tal d'instar la Generalitat a negociar amb el Ministeri de Foment la redacció del projecte pel corredor vallesà del TGV i de l'estació de viatgers a la comarca.

Josep Rull ha explicat així els objectius de la proposició no de llei, que ha estat aprovada per tots els grups parlamentaris.

Josep Rull

Comprometre la Generalitat a donar suport al corredor vallesà del TGV per a viatgers i a la ubicació d'una estació a la comarca. En segon lloc, demanar que s'iniciï un procés negociador amb el govern de l'Estat.


Segons Rull, aquestes infraestructures serviran, en primer lloc, per donar servei a una àrea molt 'potent' des del punt de vista demogràfic i econòmic, formada per les comarques del Vallès Occidental i Oriental i en part, també, el Baix Llobregat. A més, el diputat de CiU ha remarcat que el corredor vallesà del TGV permetrà garantir la connexió amb la frontera francesa el 2009, que no està assegurada amb el traçat que ha de creuar la ciutat de Barcelona.

Pel que fa a la ubicació de l'estació per a passatgers del TGV a la nostra comarca, Rull ha insistit en què per a CiU l'opció de Sant Cugat és la més adequada, perquè la nostra ciutat té unes comunicacions privilegiades que facilitarien la captació de viatgers dels municipis de l'entorn.

Josep Rull

Sant Cugat és un dels municipis més ben connectats del país. És el vértex de dos eixos viaris molt importants, el de l'E-9 (Túnels de Vallvidrera) i el de la B-30.


Rull ha criticat la manca de compromís del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, envers el corredor vallesà del TGV i ha recordat, també, que la ministra de Foment tampoc s'ha volgut comprometre sobre aquesta qüestió.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.