Acord entre Sant Cugat i Ferrer per desenvolupar al Ragull Centre habitatge dotacional, equipaments i residències

L'Ajuntament ha treballat en una nova planificació que limita les alçades a planta baixa més quatre i descarta la construcció d'habitatge lliure


  • Comparteix:

Els terrenys de Ragull Centre / Foto: Lali Puig

Els terrenys de Ragull Centre / Foto: Lali Puig

L'Ajuntament de Sant Cugat portarà al ple municipal de març l'aprovació del conveni amb Laboratoris Ferrer per desenvolupar als terrenys de Ragull Centre 44 llars de caràcter dotacional, equipaments públics per ubicar diferents instal·lacions de serveis urbans, residències privades i una plaça que connectarà el nou complex amb la ciutat. El consistori ha treballat en una nova planificació, que inclourà un sostre de 2.000 metres quadrats, amb alçades edificables de planta baixa més quatre i descartant la construcció d'habitatge lliure.

El regidor d'Urbanisme, Àngel Pedrós, ha explicat que l'objectiu és desenvolupar "un centre de gravetat per a la revitalització" de la zona, ubicada a la rambla de Torrent d'en Xandri. El conveni signat l'abril de 2022 entre Ferrer i l'Ajuntament va caducar i l'empresa va demanar la resolució del contracte anterior per poder avançar cap al nou conveni. L'equip de govern format per Junts i ERC ja va explicar que el projecte del tripartit a Ragull Centre no es faria, ja que es volia resoldre el tema amb més serveis i equipaments, i sense habitatge lliure. En aquest sentit, Pedrós ha assegurat que, amb el nou projecte, "la part especulativa desapareix completament".

Després d'aprovar el conveni, l'Ajuntament haurà d'aprovar una modificació del planejament per poder tirar endavant el projecte. "Creiem que podrem portar l'aprovació inicial d'aquí a tres mesos", ha detallat Pedrós. El projecte preveu 44 llars dotacionals per a gent gran i joves. Pel que fa a les residències privades, també s'hauran de destinar a gent gran o joves. Per altra banda, es construiran equipaments per a serveis urbans. "Poden ser equipaments per a la brigada o maquinària", ha dit el regidor d'Urbanisme.

Dels polèmics blocs d'11 pisos a la proposta actual

L'equip de govern del mandat anterior, format per ERC, el PSC i la CUP, va anunciar que la ciutat comptaria amb 72 nous habitatges de lloguer protegit en una nova centralitat que s'anomenaria Ragull Centre. Aquesta setantena d'habitatges seria possible gràcies a la construcció de dos blocs d'11 plantes. Aquest anunci va provocar el rebuig dels llavors partits a l'oposició, Junts i Ciutadans, que van assegurar que el projecte trencaria amb el model urbanístic de Sant Cugat i que estava fet des de la "improvisació".

Els veïns de la zona tampoc van veure amb bons ulls la proposta, i va néixer una plataforma en contra anomenada 'Aturem Ragull Centre'. De fet, només un mes després d'aprovar el conveni amb Ferrer, el govern municipal va obrir la porta a fer modificacions. Finalment, el tripartit va cedir i va rebaixar les alçades dels blocs, que passarien d'11 a set plantes, tot i que es mantindria el nombre d'habitatges protegits.

Els canvis plantejats per l'anterior govern municipal no van ser suficients, i Junts va interposar un recurs contenciós administratiu contra el conveni entre Ferrer i l'Ajuntament, que el jutge va admetre a tràmit. La llavors portaveu de Junts, Carmela Fortuny, va lamentar haver arribat a la via judicial, però va afirmar que no els quedava cap altra alternativa.

Les eleccions municipals de 2023, però, van arribar, i el tripartit no va poder revalidar el seu triomf. Amb el nou govern format per Junts i ERC, l'alcalde, Josep Maria Vallès, va assegurar que el projecte del tripartit de Ragull Centre no es duria a terme. El maig de 2024, finalment, Vallès va anunciar que a Ragull Centre es construiria habitatge assequible, però amb "alçades controlades".



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.