
Raül Romeva i Albert Royo en una imatge d'arxiu / Foto: ACN
La resta de supòsits examinats tenen per objecte fets que es troben "clarament compresos" en l'article 1 de la llei d'amnistia per tractar-se de "conductes directa o indirectament orientades a la consecució dels fins propis del procés independentista català". Deixa fora dos contractes de prestació de serveis de neteja i d'auditoria, motiu pel qual demana continuar el procediment contra Royo i Roser Clavell.
Pel que fa a la resta de fets, considera que són tot plegat conductes orientades a la preparació i celebració del referèndum. Pel que fa a la part de l'acció exterior, la situa també en el context de l'objectiu de fer visible el projecte independentista arreu del món. "L'acció exterior desenvolupada pel Diplocat perseguia la consecució dels fins propis del procés independentista català, tal i com reconeix el Tribunal de Comptes en el seu informe", argumenta.
Pel que fa al delicte de malversació, no aprecia "cap ànim d'enriquiment propi", i remarca que la llei d'amnistia especifica que no es considerarà enriquiment l'aplicació de fons públics per aconseguir l'objectiu polític de la independència si no hi ha hagut benefici personal de caràcter patrimonial.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.